FrieslandCampina vernieuwt Optimel

EVMI_Optimel

FrieslandCampina vernieuwt de receptuur van alle producten van Optimel. De vernieuwde Optimel heeft volgens de zuivelproducent meer smaak, maar minder ingrediënten. In de nieuwe receptuur zijn alleen de 'onmisbare' ingrediënten overgebleven. Zo bevat bijvoorbeeld de Optimel drinkyoghurt meer en mildere magere yoghurt, geen kleurstoffen en alleen nog vruchtensappen van de naamgevende vrucht.

De aanpassingen in de receptuur van het Optimel-assortiment past binnen de ambitie van FrieslandCampina om eenvoudigere producten met alleen onmisbare ingrediënten aan te bieden. FrieslandCampina werkt de komende jaren onder andere aan suikerreductie en aan producten met minder ‘onnodige’ ingrediënten. Zo wil het bedrijf inspelen op de behoeften van de bewuste consument. De wijziging in receptuur gaat gepaard met een uitgebreide media- en activatiecampagne.

FrieslandCampina lanceerde Optimel in 1998. Optimel groeide de afgelopen twintig jaar uit tot een groot. Volgens de cijfers van het Gfk consumeert ruim veertig procent van de Nederlandse huishoudens regelmatig Optimel. De producten bevatten nul procent vet en geen toegevoegde suikers.

Lees ook
Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Gister presenteerde de Dierenbescherming het Beter Leven Keurmerk voor zuivel. Het doel van dit nieuwe keurmerk is een meer duurzame en koevriendelijke melkveehouderij. Door een samenwerking tussen de Dierenbescherming, Natuur en Milieu en Vogelbescherming Nederland is het Beter Leven Keurmerk uitgebreid. Vanaf nu mogen ook zuivelproducten een Beter...

FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt. FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de...

Carrefour introduceert zuivelblockchain

Carrefour introduceert zuivelblockchain

Vanaf deze maand verkoopt de Franse supermarktketen Carrefour blockchainmelk. Via een QR-code op het pak kan de consument informatie vinden over de oorsprong en verwerking van het product. De informatie die consumenten met hun smartphone kunnen oproepen is bijzonder gedetailleerd. Met naam en toenaam worden de boeren, verwerkers en distributeurs genoemd...