FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

melk glazen

FrieslandCampina kijkt kritisch naar de samenstelling van zijn producten. In 2018 voldeed 66% van de verkochte producten aan de Global Nutritional Standards (GNS). Over twee jaar moet minimaal 70 procent van de producten voldoen aan deze zelf-opgestelde voedingskundige criteria.

De afgelopen jaren gaat het percentage dat voldoet aan de GNS structureel omhoog. Vandaar dat het bedrijf een nieuw doel heeft gesteld: in 2020 moet 70% van de verkochte producten voldoen aan de GNS.

De criteria zijn gericht op de hoeveelheden eiwitten, calorieën, suiker, zout en (verzadigde) vetten in melk. De GNS zijn gebaseerd op de richtlijnen van de WHO.

Balans in assortiment

Een ander doel van FrieslandCampina is om een assortiment te hebben waarbij er een goede balans bestaat tussen “basisvoeding voor dagelijkse consumptie” en “verwenproducten voor incidentele consumptie”. De doelstelling is dat ieder jaar minstens 70% van de verkochte producten uit de eerste categorie komt. In 2018 was dit zelfs 80%.

Lees ook
FrieslandCampina breidt lactoferrineproductie flink uit

FrieslandCampina breidt lactoferrineproductie flink uit

FrieslandCampina ingredients gaat de productie van lactoferrine uitbreiden van 10 naar 70 ton. Het bedrijf wil een strategische groei mogelijk maken in de segmenten ‘Early life nutrition’ en ‘Adult Nutrition’. FrieslandCampina wordt hiermee wereldwijd de grootste producent.

Winst Frieslandcampina krijgt knauw door coronapandemie

Winst Frieslandcampina krijgt knauw door coronapandemie

De omzet bleef dit half jaar nagenoeg gelijk, maar de winst daalde met 37,2%. Als gevolg van de voorspelde recessie volgende jaren, verwacht FrieslandCampina de bedrijfsvoering te veranderen en de productiviteit te verhogen.

FrieslandCampina stapt over op papieren rietjes

FrieslandCampina stapt over op papieren rietjes

Zuivelproducent FrieslandCampina vervangt alle plastic rietjes in Europese drankverpakkingen met papieren alternatieven. Komend jaar zullen er meer dan 100 miljoen plastic rietjes worden vervangen op verpakkingen van onder meer de merken Fristi, Optimel en Chocomel. Om de papieren rietjes even functioneel te maken als de plastic variant moest een aantal...