FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

melk glazen

FrieslandCampina kijkt kritisch naar de samenstelling van zijn producten. In 2018 voldeed 66% van de verkochte producten aan de Global Nutritional Standards (GNS). Over twee jaar moet minimaal 70 procent van de producten voldoen aan deze zelf-opgestelde voedingskundige criteria.

De afgelopen jaren gaat het percentage dat voldoet aan de GNS structureel omhoog. Vandaar dat het bedrijf een nieuw doel heeft gesteld: in 2020 moet 70% van de verkochte producten voldoen aan de GNS.

De criteria zijn gericht op de hoeveelheden eiwitten, calorieën, suiker, zout en (verzadigde) vetten in melk. De GNS zijn gebaseerd op de richtlijnen van de WHO.

Balans in assortiment

Een ander doel van FrieslandCampina is om een assortiment te hebben waarbij er een goede balans bestaat tussen “basisvoeding voor dagelijkse consumptie” en “verwenproducten voor incidentele consumptie”. De doelstelling is dat ieder jaar minstens 70% van de verkochte producten uit de eerste categorie komt. In 2018 was dit zelfs 80%.

Lees ook
'Vanille' wordt 'vanillesmaak'

'Vanille' wordt 'vanillesmaak'

Alle grote producenten, waaronder Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi, Arla, Superunie, Plus, Zuivelhoeve, Dirk en Dekamarkt, gaan hun vanilleproducten aanpassen naar aanleiding van de klachtenprocedure die Foodwatch vorige maand won tegen FrieslandCampina over vanillevla zonder vanille. Dat maakt foodwatch bekend.In de door Foodwatch tegen FrieslandCampina...

'Mbo'ers zijn keihard nodig'

'Mbo'ers zijn keihard nodig'

Binnenkort opent de Food Innovation Academy de deuren in Vlaardingen. FrieslandCampina, Meneba, Royal Steensma en Verstegen voerden ruim vijf jaar geleden de eerste verkennende gesprekken voor de nieuwe food-opleiding. ‘Opleidingen misten een link met de praktijk op de werkvloer.’ FrieslandCampina was een van de drijvende krachten achter...

FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt. FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de...