Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

The Veggie Lovers persbericht

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangende producten. Tijdens Biofach van 26 tot 29 juli worden de vernieuwde producten onder het merk The Veggie Lovers geïntroduceerd.  

Future Food Group ontwikkelt en producteert vleesvervangers voor zowel eigen merken als voor derden. Met The Veggie Lovers wil het bedrijf de vegetarische biologische markt in de gehele EU benaderen. Fleur van den Akker, productontwikkelaar bij Future Food Group: “De biologische en vegetarische consument beweegt zich in een nichemarkt, maar moet naar ons idee wel bediend worden en voldoende keuze hebben. Met The Veggie Lovers openen we een nieuwe categorie binnen voeding.”

Assortiment

Het assortiment van The Veggie Lovers bestaat vooralsnog uit 12 producten, waaronder vegetarische ‘pulled beef’, ‘rundstukjes’, ‘kipstukjes’ en varianten op bijvoorbeeld een burger en kipschnitzel. Alle producten zijn gemaakt op basis van biologische en natuurlijk ingrediënten. “We gaan voor lokaal en duurzaam om onze ecologische voetafdruk zo laag mogelijk te houden. Zo wordt onze soja geteeld in Oostenrijk. Daar komt bij dat 85 procent van de energie gebruikt tijdens productie ervan hernieuwbaar is,” aldus Van den Akker. Het assortiment is rijk aan vezels en eiwit en arm aan verzadigde vetten. Er wordt alleen ‘high oleic’ zonnebloemolie gebruikt.

Verpakking

Voor het versschap bestaat de verpakking van The Veggie Lovers uit een gesealde kartonnen tray, deels voorzien van een sleeve, waardoor de inhoud goed zichtbaar is. Voor het assortiment in het vriesvak zijn kartonnen doosjes beschikbaar. De verpakking bestaat uit FSC-gecertificeerd karton en gerecycled plastic.

Lancering tijdens Biofach

Het assortiment van The Veggie Lovers wordt gelanceerd tijdens Biofach, een beurs gericht op organic food in Nurnberg. De lancering vindt hier plaats omdat Duitsland de markt is waar Future Food Group als eerste op wil focussen.

Geen nieuws van EVMI meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag en donderdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Consumenten kopen meer biologische producten

Consumenten kopen meer biologische producten

Afgelopen jaar kozen consumenten vaker voor biologisch. Volgens een analyse van GfK gaven consumenten in 2022 36 procent meer uit aan biologische producten. GfK presenteerde het onderzoek afgelopen week tijdens de Biobeurs.

Lidl 3 sterren Beter Leven-kaas verkozen tot biologisch product van het jaar

Lidl 3 sterren Beter Leven-kaas verkozen tot biologisch product van het jaar

Lidl’s biologische kaas met het 3 sterren Beter Leven-keurmerk is op de Biobeurs verkozen tot biologische product van het jaar. De jury verkoos het product als winnaar omdat Lidl nog een stap verder gaat dan biologisch. De koeien krijgen meer ruimte om natuurlijk verdrag te vertonen en er is aandacht voor het milieu, zoals een rijker grasland en lokaal...

HAK gaat over op biologisch voor alle lokale groenten en peulvruchten

HAK gaat over op biologisch voor alle lokale groenten en peulvruchten

HAK wil in 2027 volledig zijn overgestapt op biologische teelt voor alle groenten en peulvruchten uit Nederland. Dat staat in het recent gepubliceerde ‘Groene Akkerplan’ van HAK, een actieplan dat de groente- en peulvruchtenfabrikant volgt om de teelt verder te verduurzamen.