Gemene delers in de productie van voeding en jeans?

Iffi

Zonder consumentenvertrouwen geen bestaansrecht. Om vertrouwen te winnen en te behouden, moet de industrie zich meer openstellen, vindt Ingredients For Food Innovators (IFFI). Daarom organiseert dit netwerk op 3 november haar tweede Ingredients Event met als thema ‘Ingredients exposed’. Naast Rosanne Hertzberger delen de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, MUD Jeans en de European Bioplastics Association hun ideeën over transparantie. Wat hebben de ingrediëntenproducenten en een modefabrikant gemeen?

Kijk voor het vinden van antwoorden op imagovraagstukken niet alleen binnen de eigen industrie, maar leer vooral ook van andere markten en situaties waarin soortgelijke vraagstukken spelen. Dat is de opzet van ‘Ingredients Exposed’. Rond de thema’s Markets, Operations en Innovations presenteren respectievelijk sprekers uit de jacht, de textielindustrie en de verpakkingsindustrie hun ervaringen. Daarna is er ruimte voor discussie vanuit de invalshoeken van verschillende stakeholders binnen de voedingsindustrie: de consument bij monde van NGO’s, producenten, retailers en toeleveranciers.

MUD Jeans

Bert van Son, CEO en eigenaar van MUD Jeans, werkt al dertig jaar in de kledingindustrie. Hij ontwikkelde een duidelijk idee over de toekomst van duurzame mode. MUD Jeans – het eerste circulaire modemerk – zorgt ervoor dat hun van organisch katoen gemaakte jeans terugkomen voor recycling nadat de eigenaar de jeans niet meer wil. Van Son: “Ik geloof in een wereld zonder afval, ons business model laat zien dat recycling leuk en effectief is.” Een ‘productieproces van glas’ is daarbij belangrijk volgens Van Son; alles laten zien om het vertrouwen van de bewuste consument  te verdienen.

Aanmelden

IFFI organiseert op 3 november  de tweede editie van het Ingredients Event rondom de vraag: Is transparantie de sleutel om het vertrouwen van consumenten en ketenpartners te winnen en vast te houden?

De presentaties en discussies tijdens deze dag staan in het teken van transparantie, voedselveiligheid en voedselkwaliteit binnen de thema’s markets, operations en innovations.

Professionals uit de Nederlandse voedings- en ingrediëntenindustrie – werkzaam in commercie, communicatie, productie en innovatie – zijn van harte welkom om hun visie en ervaringen te delen met Hertzberger, Van Son en de andere sprekers.

Aanmelden kan nog op de website: http://www.ingredientsforfoodinnovators.com/iffi/iffi-ingredients-event-2017-registration/

Lees ook
IFFI Masterclass: marketing en sales in de voedingsmiddelenindustrie

IFFI Masterclass: marketing en sales in de voedingsmiddelenindustrie

Ingredients For Food Innovators organiseert van 7 tot 9 november een masterclass Industrial Marketing & Sales 2.0. Een must voor iedere professional die te maken heeft met het op de markt brengen en verkopen van ingrediënten, halffabricaten en industriële eindproducten binnen de levensmiddelenindustrie. Drie keer per jaar organiseert het IFFI netwerk...

Young IFFI Event: de kracht van generatiediversiteit

Young IFFI Event: de kracht van generatiediversiteit

Ingredients For Food Innovators organiseert op 1 november 2018 het Young IFFI Event, een bijeenkomst gericht op jong talent dat volgend jaar afstudeert en de ingrediëntenindustrie instroomt. Het dagprogramma biedt laatstejaars die afstuderen in de richtingen marketing, voedseltechnologie en procestechnologie en toekomstige werkgevers die hard op zoek...

‘Gebruik eiwitrijke plantaardige producten om lekkere dingen te maken’

‘Gebruik eiwitrijke plantaardige producten om lekkere dingen te maken’

Ingredients For Food Innovators organiseert op donderdag 20 september een dinner meeting rondom het thema Toekomstbestendig voedsel. Een van de sprekers die avond is Mark Kulsdom, CEO en een van de oprichters van The Dutch Weed Burger, een veganistische burger gemaakt van zeewier. “Als outsiders hebben we een frisse kijk op voedselproductie.” Met een...