Generatie Z wil alles tegelijk: vers, verrassend, lekker, gezond, kant-en-klaar

avocado_pixabay

Foto: Pixabay

Makers van voedsel die in de toekomst geld willen kunnen verdienen, doen er goed aan om te kijken naar de consumenten van de toekomst. De stijgende koopkracht van Generatie Z drukt zijn stempel op het voedsellandschap. Dit van jongs af aan met internettoepassingen opgegroeide leeftijdscohort heeft andere en meer specifieke verwachtingen van voeding dan hun ouders, schrijft Australian Food News.

Veranderende sociale en economische contexten creëren een onzekere toekomst voor Gen Z. Als deze jonge mensen hun opleiding afronden, stappen ze de ‘grote slechte wereld’ in, waarin niets zeker is. Ze willen zichzelf zo nu en dan trakteren op luxeproducten op zoek naar een geluksmoment. Ze staan bovendien meer open voor nieuwe voedselervaringen, experimenteren met ingrediënten- en smaakcombinaties.

De onlinewereld stelt Gen Z in staat zich te profileren zoals zij dat willen. Gen Z ziet voedsel als een uitdrukking van wie ze willen zijn in de ogen van anderen.

Gen Z is vanwege de onlinewereld bovendien een on-demand generatie. Alles wat deze jonge mensen willen eten, moet binnen één druk op de knop beschikbaar zijn. Gemak is hun manier van leven en moet gecombineerd kunnen worden met smaak, kwaliteit, verse beschikbaarheid en gezondheid.

Foodlog

Lees ook
Foodbanen.nu realiseert bereik van 300.000

Foodbanen.nu realiseert bereik van 300.000

Alea Publishers, uitgever van vakbladen zoals EVMI en Bakkers in bedrijf lanceerde een maand geleden de nieuwe vacaturesite Foodbanen.nu. De uitgeverij kondigde aan dat in november alle partnersites aangelijnd zouden zijn en dat is gelukt. Foodbanen.nu heeft nu een bereik van 300.000.

Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers, uitgever van vakbladen zoals EVMI en Bakkers in Bedrijf, lanceert op 19 oktober Foodbanen.nu. Door de samenwerking met een aantal andere uitgevers groeit deze nieuwe vacaturewebsite voor de Agro, Food & Drinks-branches binnen een paar weken naar een bereik van meer dan 300.000 professionals.

Hoe maken we voedsel nog duurzamer en gezonder?

Hoe maken we voedsel nog duurzamer en gezonder?

Ons voedsel zit steeds slimmer in elkaar. Dierlijke eiwitten worden vervangen door plantaardige, suikers door laagcalorische zoetstoffen en kunstmatige smaakstoffen door natuurlijke alternatieven. Welke innovatieve, functionele ingrediënten maken on voedsel in de toekomst nog lekkerder en gezonder? En welke andere innovaties kunnen ons voedsel transformeren...