Generatie Z wil alles tegelijk: vers, verrassend, lekker, gezond, kant-en-klaar

avocado_pixabay

Foto: Pixabay

Makers van voedsel die in de toekomst geld willen kunnen verdienen, doen er goed aan om te kijken naar de consumenten van de toekomst. De stijgende koopkracht van Generatie Z drukt zijn stempel op het voedsellandschap. Dit van jongs af aan met internettoepassingen opgegroeide leeftijdscohort heeft andere en meer specifieke verwachtingen van voeding dan hun ouders, schrijft Australian Food News.

Veranderende sociale en economische contexten creëren een onzekere toekomst voor Gen Z. Als deze jonge mensen hun opleiding afronden, stappen ze de ‘grote slechte wereld’ in, waarin niets zeker is. Ze willen zichzelf zo nu en dan trakteren op luxeproducten op zoek naar een geluksmoment. Ze staan bovendien meer open voor nieuwe voedselervaringen, experimenteren met ingrediënten- en smaakcombinaties.

De onlinewereld stelt Gen Z in staat zich te profileren zoals zij dat willen. Gen Z ziet voedsel als een uitdrukking van wie ze willen zijn in de ogen van anderen.

Gen Z is vanwege de onlinewereld bovendien een on-demand generatie. Alles wat deze jonge mensen willen eten, moet binnen één druk op de knop beschikbaar zijn. Gemak is hun manier van leven en moet gecombineerd kunnen worden met smaak, kwaliteit, verse beschikbaarheid en gezondheid.

Foodlog

Lees ook
Foodvakdag: nieuw vakevenement van EVMI voor retailers in food

Foodvakdag: nieuw vakevenement van EVMI voor retailers in food

Hoe blijf je met je winkel winstgevend? Hoe haal je het beste uit je personeel? Over 4 jaar ga ik met pensioen, hoe regel ik mijn bedrijfsovername? Hoe kan ik slim inkopen? Wat is het beste kassasysteem? Vragen waar foodretailers allemaal mee te maken krijgen. Alea Publishers organiseert op maandag 8 juni de Foodvakdag, een nieuw overkoepeld vakevenement...

Programma Dutch Foodweek bekend

Programma Dutch Foodweek bekend

Het programma van de vijfde editie van Dutch Food Week, voorheen Dutch Agri Food Week, is bekend. Het varieert van een kookwedstrijd voor kinderen tot de Startup Challenge georganiseerd door jong talent én gevestigde ondernemers. Van 5 tot en met 16 oktober krijgt heel Nederland, van stad tot platteland, de kans om meer te leren over lekker, veilig...

Partnerbijeenkomst Food Innovation Academy

Partnerbijeenkomst Food Innovation Academy

De partnerbijeenkomst van de Food Innovation Academy (FIA) vond op 9 mei plaats in het in aanbouw zijnde pand aan de Industrieweg waarin het ‘praktijk- en inspiratiehuis voor food’ wordt gevestigd in Vlaardingen. Ruim tachtig geïnteresseerden – die zo’n veertig ondernemingen, onderwijsinstellingen, overheidsinstanties en andere foodpartijen vertegenwoordigen...