Generatie Z wil alles tegelijk: vers, verrassend, lekker, gezond, kant-en-klaar

avocado_pixabay

Foto: Pixabay

Makers van voedsel die in de toekomst geld willen kunnen verdienen, doen er goed aan om te kijken naar de consumenten van de toekomst. De stijgende koopkracht van Generatie Z drukt zijn stempel op het voedsellandschap. Dit van jongs af aan met internettoepassingen opgegroeide leeftijdscohort heeft andere en meer specifieke verwachtingen van voeding dan hun ouders, schrijft Australian Food News.

Veranderende sociale en economische contexten creëren een onzekere toekomst voor Gen Z. Als deze jonge mensen hun opleiding afronden, stappen ze de ‘grote slechte wereld’ in, waarin niets zeker is. Ze willen zichzelf zo nu en dan trakteren op luxeproducten op zoek naar een geluksmoment. Ze staan bovendien meer open voor nieuwe voedselervaringen, experimenteren met ingrediënten- en smaakcombinaties.

De onlinewereld stelt Gen Z in staat zich te profileren zoals zij dat willen. Gen Z ziet voedsel als een uitdrukking van wie ze willen zijn in de ogen van anderen.

Gen Z is vanwege de onlinewereld bovendien een on-demand generatie. Alles wat deze jonge mensen willen eten, moet binnen één druk op de knop beschikbaar zijn. Gemak is hun manier van leven en moet gecombineerd kunnen worden met smaak, kwaliteit, verse beschikbaarheid en gezondheid.

Foodlog

Lees ook
Uitbreiding foodbezorging Post NL

Uitbreiding foodbezorging Post NL

Post NL breidt de foodbezorging verder uit. Boodschappen, maaltijdboxen en verse voedselproducten kunnen nu ook tussen 8.00 en 13.00 uur worden bezorgd bij bedrijven en consumenten. Foodbezorging Post NL Meer dan 50 foodaanbieders, waaronder Ekoplaza, Mathijs Maaltijdbox, Beef & Steak en Bakkerij Remmerswaal, laten hun producten door Post NL bezorgen...

FoodSuite: NetSuite cloud ERP, CRM & E-Commerce voor de food

FoodSuite: NetSuite cloud ERP, CRM & E-Commerce voor de food

‘Waarom ERP-selecties zo lang duren? Niet omdat er geen geschikte oplossingen of leveranciers bestaan, maar omdat klanten vaak opkijken tegen de implementatie.’ We praten met Danny Cevaal, met 18 jaar IT-food focus een bekende naam in de voedingsindustrie. Sinds april brengt zijn Quistor FoodSuite team de cloud ERP, CRM & E-Commerce oplossing NetSuite...

Winst behalen op logistieke efficiëntie

Winst behalen op logistieke efficiëntie

De grootste uitdaging voor de transport- en logistieksector is de energietransitie. De automatisering en robotisering binnen de branche is in volle gang. Toch zal het nog jaren duren voordat de eerste zelfrijdende vrachtwagens hun intrede zullen doen, denkt Sjel Wijngaards, voorzitter van Transfrigoroute Holland, een organisatie voor de belangen van...