Gezond blijft trend in zuivel

BARNEVELD - ‘Gezondheid' blijft de sterkste trend in zuivel en kaas in de supermarkt, op de voet gevolgd door ‘lekker’. Dat blijkt uit onderzoek van IRI Nederland

Producten die deze twee trends combineren, zijn volgens IRI Nederland het meest succesvol. Het onderzoeksbureau zegt dat ‘convenience’ juist minder belangrijk wordt. Gemak is niet meer de primaire succesfactor voor innovatie, maar een bijkomend productaspect.

Door de opkomst van nieuwe verse zuiveldranken zoals Optimel en functionele dranken zoals Yakult, Actimel en Becel Pro Activ, verschuift de voorkeur van gewone melk naar functionele, maar ook naar zoete melkdranken.

Functionele zuiveldranken zijn, met een groei van 46 procent, één van de hardst toenemende segmenten in zuivel. Lekkere zuivel, zoals Milk & Fruit, groeit met 10 tot 15 procent. De categorie drinkyoghurts stijgt met 23 procent.

Lees ook:
Optimel-product remt eetlust (16 november 2006)

Boeren tuk op gezonde melk (15 september 2006)

Bron: Zuivelzicht