Gezondheid, voeding en bioscience worden focus bij DSM

dsm

DSM gaat zich volledig richten op het adresseren van de maatschappelijke en milieu-uitdagingen van voedselproductie en consumptie wereldwijd. Dat betekent dat het bedrijf de bedrijfsstructuur vereenvoudigt.

De gezondheid-, voeding- en bioscience-activiteiten van DSM ondergaan een reorganisatie waarbij drie businessgroepen ontstaan, elk met concrete bijdragen aan de gezondheid van mensen en de gezondheid van de planeet, alsook aan de groeiplannen van DSM. De drie groepen heten Food & Beverage, Health, Nutrition & Care en Animal Nutrition & Health. 

Geraldine Matchett en Dimitri de Vreeze, DSM’s Co-CEO’s: “Onze planeet nadert snel kritische en onomkeerbare ecologische omslagpunten, waar in het recente IPCC rapport voor wordt gewaarschuwd. Klimaatverandering creëert nu al enorme uitdagingen voor voedselsystemen wereldwijd. Tegelijkertijd levert de productie van voedsel een van de grootste bijdragen aan broeikasgassen. Als toonaangevende leider in de wetenschap achter betere gezondheid en voeding hebben we de mogelijkheid, het vermogen en daarom de verantwoordelijkheid om onze middelen en expertise aan te wenden daar waar ze de grootste impact kunnen hebben. Door ons uitsluitend te richten op onze activiteiten op het gebied van gezondheid, voeding en bioscience, kunnen we flexibeler opereren, meer impact te maken en tegemoetkomen aan de groeiende behoefte aan betere en duurzamere voeding.”

Daarnaast bevestigt DSM dat het bedrijf strategische opties voor de twee bedrijfsonderdelen in de materialentak bestudeert. Dat kan betekenen dat dit onderdeel binnenkort een nieuwe eigenaar krijgt.

Lees het gehele persbericht op dsm.com.

Thema's
Lees ook
Omzet DSM groeit met 17 procent in eerste helft 2022

Omzet DSM groeit met 17 procent in eerste helft 2022

De omzet van DSM is in het eerste half jaar van 2022 boven verwachting gegroeid. Dat heeft DSM grotendeels te danken aan de prijsverhogingen van producten. De omzet groeide het afgelopen half jaar met 17 procent tot ruim 4 miljard euro.

DSM fuseert met Zwitserse branchegenoot Firmenich

DSM fuseert met Zwitserse branchegenoot Firmenich

Chemieconcern DSM gaat fuseren met Firmenich, een bedrijf uit Zwitserland. Het bedrijf heet straks DSM-Firmenich. Met de fusie willen de bedrijven twee ‘iconische’ bedrijven samenvoegen en marktleider worden op het gebied van creatie en innovatie in voeding, beauty en welzijn.

Hogere omzet voor DSM in eerste kwartaal

Hogere omzet voor DSM in eerste kwartaal

Royal DSM boekte een omzet van 2,59 miljard euro in het eerste kwartaal van 2022. Daarmee groeide de omzet maar liefst 18% ten opzichte van het eerste kwartaal in 2021. De stijging komt door een combinatie van een gestegen verkoopvolume, de hogere verkoopprijzen en de gunstige wisselkoerseffecten.