De Zwitserse voedingsmiddelengigant Nestlé presenteerde deze week positieve jaarcijfers, nieuwe directieleden en nieuwe producten.

Nestlé heeft afgelopen jaar haar omzet laten groeienmet 3% tot 91,4 miljard Zwitserse frank, zo’n 80,4 miljard euro. Vooral in de Verenigde Staten en China werden goede zaken gedaan, met name met babyvoeding. Daarmee werd een dalende groeitrend na zes jaar doorbroken.

Dick Boer

De Nederlandse Dick Boer is door Nestlé naar voren geschoven als kandidaat voor de directieraad. Boer is voormalig topman van Ahold Delhaize, en Nestlé hoopt dat hij met zijn ervaringen kan bijdragen aan hun kennis over fast moving consumer goods. Op 11 april, tijdens de jaarlijkse general meeting, zal blijken of Boer wordt toegelaten in de directieraad.

Samenwerking met Starbucks

Gister kondigde het bedrijf aan dat zij, in samenwerking met Starbucks, 24 nieuwe koffieproducten op de markt gaan brengen. Deze producten zijn onder andere koffiebonen, gebrande en gemalen koffie, en capsules voor de Nespresso en de Nescafé Dolce Gusto koffieapparaten.

Nestlé maakt op deze manier de koffie van Starbucks thuis beschikbaar voor consumenten. De komende dagen zullen de producten worden toegevoegd aan het winkel-assortiment in Azië, Europa, Latijns-Amerika, het Midden Oosten en de Verenigde staten.

Altijd op de hoogte blijven?