Goede tijden voor Nestlé

nestle

De Zwitserse voedingsmiddelengigant Nestlé presenteerde deze week positieve jaarcijfers, nieuwe directieleden en nieuwe producten.

Nestlé heeft afgelopen jaar haar omzet laten groeienmet 3% tot 91,4 miljard Zwitserse frank, zo’n 80,4 miljard euro. Vooral in de Verenigde Staten en China werden goede zaken gedaan, met name met babyvoeding. Daarmee werd een dalende groeitrend na zes jaar doorbroken.

Dick Boer

De Nederlandse Dick Boer is door Nestlé naar voren geschoven als kandidaat voor de directieraad. Boer is voormalig topman van Ahold Delhaize, en Nestlé hoopt dat hij met zijn ervaringen kan bijdragen aan hun kennis over fast moving consumer goods. Op 11 april, tijdens de jaarlijkse general meeting, zal blijken of Boer wordt toegelaten in de directieraad.

Samenwerking met Starbucks

Gister kondigde het bedrijf aan dat zij, in samenwerking met Starbucks, 24 nieuwe koffieproducten op de markt gaan brengen. Deze producten zijn onder andere koffiebonen, gebrande en gemalen koffie, en capsules voor de Nespresso en de Nescafé Dolce Gusto koffieapparaten.

Nestlé maakt op deze manier de koffie van Starbucks thuis beschikbaar voor consumenten. De komende dagen zullen de producten worden toegevoegd aan het winkel-assortiment in Azië, Europa, Latijns-Amerika, het Midden Oosten en de Verenigde staten.

Lees ook
Nestlé's Incredible Burger verkrijgbaar bij McDonald’s

Nestlé's Incredible Burger verkrijgbaar bij McDonald’s

In de Duitse McDonald’s-vestigingen staat vanaf vandaag een veganistische burger op de menukaart. De zogenaamde “Big Vegan TS” wordt gemaakt met de Incredible Burger van Garden Gourmet (Nestlé). De plantaardige burger van Nestlé bestaat nog maar een maandje voor het grote publiek, en nu al mag hij de hoofdrol spelen...

Nestlé haalt vleesvervangers van Britse schappen

Nestlé haalt vleesvervangers van Britse schappen

Nestlé heeft bevestigd dat het bedrijf het vega-merk Garden Gourmet niet meer zal verkopen in Britse supermarkten. Eerder deze maand werd dat assortiment nog uitgebreid met de zogeheten ‘Incredible Burger’. Nestlé begon een jaar geleden met het uitrollen van Garden Gourmet in Groot-Brittannië. Het van oorsprong Israëlische...

Nestlé en Carrefour brengen blockchain in de praktijk

Nestlé en Carrefour brengen blockchain in de praktijk

Voor het eerst maakt ook Nestlé de keten van een van zijn producten inzichtelijk via een blockchain-app. Consumenten van Mousline aardappelpuree kunnen nu de oorsprong achterhalen van hun pieperprakje. Door middel van een QR-code kunnen consumenten nu data opvragen over de Franse puree. Een erg ingewikkelde keten is het nog niet; het product...