Greenforce lanceert plantaardig vlees in poedervorm

De Duitse startup Greenforce brengt een vleesvervanger in poedervorm op de Nederlandse markt. Deze Easy Mixen bestaan uit plantaardig erwteneiwit waaraan consumtenten water toevoegen om er bijvoorbeeld een burger of gehaktbal van te maken. 

Aan de vleesvervanger in poedervorm ging acht jaar onderzoek vooraf. Greenforce besteedde acht jaar aan onderzoek. Het resultaat is een poedermix van erwteneiwit, waar door toevoeging van water plantaardige vleesproducten mee kunnen worden gemaakt. Het assortiment bestaat uit; Easy Mix Burger, Easy Mix Gehaktbal, Easy Mix Gehakt, Easy Mix Schnitzel en Easy Mix gehaktballetjes (Zweedse stijl).

Het voordeel van deze nieuwe vleesvervanger in poedervorm is dat de consument precies de hoeveelheid kan gebruiken die hij of zij nodig heeft voor een maaltijd. Ze kunnen de vleesvervanger naar eigen inzicht verfijnen en de zakjes gemakkelijk bewaren. 

Duurzaamheid

Duurzaamheid staat centraal bij Greenforce. Oprichter Thomas Isermann gelooft dat de overschakeling naar een plantaardig dieet noodzakelijk is om de groeiende wereldbevolking te voorzien van voldoende eiwitten. De poedervorm maakt volgens hem zijn vleesvervanger nog duurzamer  "Hierdoor wordt onze impact op het milieu namelijk nóg kleiner. Het is licht in gewicht, zeer lang houdbaar door de hersluitbare verpakking en het hoeft niet gekoeld bewaard te worden. Op deze manier verminderen we de uitstoot van transport en het energie verbruik enorm. Daarnaast is het lokaal geproduceerd in Duitsland, verpakt in recyclebaar materiaal en worden de producten klimaatneutraal verzonden.”                

Isermann richtte Greenforce in 2020 op in München. Na de succesvolle lancering in Duitsland is het bedrijf sinds juni 2021 ook actief op de Nederlandse markt. Het bedrijf won in 2021 de Green Product Award en de Vegan Food Award (2021)

 

Lees ook
Schouten Europe stopt met merk GoodBite

Schouten Europe stopt met merk GoodBite

Vleesvervangerproducent Schouten Europa stopt na twintig jaar met haar merk GoodBite. In het eerste kwartaal van 2022 verdwijnen de laatste GoodBite-producten uit de schappen, meldt het bedrijf in een persbericht.

Schouten Europe richt zich op private label producten

Schouten Europe richt zich op private label producten

Vleesvervangerproducent Schouten Europe stopt na twintig jaar het merk GoodBite. De laatste producten verdwijnen in het eerste kwartaal van 2022 uit de supermarktschappen. Het Brabantse familiebedrijf gaat zich volledig richten op private label producten.

Plantaardige  melk van erwten | “We staan op een keerpunt”

Plantaardige melk van erwten | “We staan op een keerpunt”

Als dochter van een tuinder kreeg Amy Wezenberg (22) op jonge leeftijd al veel mee van de voedsel­wereld. Dat bracht haar tot een studie International Food Business en het ontwikkelen van haar eigen plantaardige ijs.