Groente- en fruitconcern Greenyard is bezig met een inhaalslag. Door nieuwe overeenkomsten worden de banden met verschillende afnemers versterkt. Dit moet de omzet laten groeien.

Het Belgische groente- en fruitbedrijf Greenyard bracht vorige maand zijn transformatieplan naar buiten om uit de schulden te komen en zet nu stappen in de goede richting. Vandaag laat het bedrijf weten dat het een strategische partnerovereenkomst is aangegaan met Tesco. De divisie Greenyard Frozen UK gaat de Britse supermarktketen voorzien van het volledige diepvriesassortiment aan fruit, groente en kruiden. Deze deal zorgt ervoor dat Greenyard meer producten gaat leveren, en dit heeft gevolgen voor de omzet van alle partijen in de toeleveringsketen.

Vorige week tekende Greenyard Fresh Belgium al een principeakkoord met Carrefour België voor het assortiment verse groenten en fruit. Door deze samenwerking zal Greenyard het hele jaar door leveren aan de supermarktketen, wat zorgt voor een grotere omzet.

Transformatieplan

Vorige maand kwam Greenyard met een transformatieplan. De toen kersverse CEO en crisismanager Marc Zwaaneveld besloot een flink aantal banen te schrappen en een aantal niet-kernactiviteiten af te stoten. Het bedrijf had destijds een schuld van 5 tot 6 keer de bruto bedrijfswinst. Met het transformatieplan verwacht het de schuld te verlagen tot minder dan 3 keer de bruto bedrijfswinst.

Altijd op de hoogte blijven?