Groeiende markt voor gemaksmaaltijden millennial

hamburger-494706_1280

De markt voor voedingsmiddelen gericht op gemak zal nog verder toenemen. Dat zegt het kennisinstituut FSIN op basis van cijfers in hun Foodshopper Monitor.

Millennial

Het onderzoek dat in opdracht van FSIN is uitgevoerd besteedt veel aandacht aan de millennial. Uit een analyse van de onderzoeksdata uit de FSIN FoodShopper Monitor blijkt dat deze groep veel geld over heeft om regelmatig buiten de deur te ontbijten, lunchen en dineren. Behalve snel, moeten de producten lekker zijn. De Millennial wil de allerbeste ingrediënten, unieke recepten, bij voorkeur ambachtelijk bereid.

Het FSIN ziet de komende jaren een sterke groeimarkt voor producten die aansluiten bij de gejaagde levensstijl van Millennials. Het kennisinstituut verwacht vooral een sterke groei van producten en diensten die gericht zijn op gemak, zoals maaltijdrepen en –shakes maar ook bezorging van maaltijden.

FSIN FoodShopper Monitor

De FSIN FoodShopper Monitor is een jaarlijks onderzoek naar consumenten en hun eetgedrag. Het onderzoek concentreert zich dit jaar op de drie belangrijkste eetmomenten: ontbijt, lunch en diner.

Lees ook
Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Net als in 2020, hebben we ook in de eerste helft van 2021 massaal eten besteld, blijkt uit een rapport van ABN AMRO. Gezonder worden de maaltijden overigens niet. Daarnaast noemt de bank nadelige gevolgen voor de maaltijdbezorgers.

Nederland 'ontkookt': steeds meer kant-en-klaar en thuisbezorgde maaltijden

Nederland 'ontkookt': steeds meer kant-en-klaar en thuisbezorgde maaltijden

Nederlanders, en dan met name volwassenen tussen 18 en 40 jaar, eten steeds vaker kant-en-klaar of thuisbezorgde maaltijden. Mensen ervaren tijdnood, hebben vaker geen zin om te koken, maar vinden gezond en lekker eten wel belangrijk.

Jumbo en Lidl uitgeroepen tot kampioen kiloknallen

Jumbo en Lidl uitgeroepen tot kampioen kiloknallen

In 2020 hadden zes op de tien vleesaanbiedingen van Jumbo en Lidl geen dierenwelzijnskeurmerk, blijkt uit de Kiloknallermonitor van Wakker Dier. De stichting roept de twee supermarktconcerns daarom uit tot "kampioen kiloknallen".