Groeiende markt voor gemaksmaaltijden millennial

hamburger-494706_1280

De markt voor voedingsmiddelen gericht op gemak zal nog verder toenemen. Dat zegt het kennisinstituut FSIN op basis van cijfers in hun Foodshopper Monitor.

Millennial

Het onderzoek dat in opdracht van FSIN is uitgevoerd besteedt veel aandacht aan de millennial. Uit een analyse van de onderzoeksdata uit de FSIN FoodShopper Monitor blijkt dat deze groep veel geld over heeft om regelmatig buiten de deur te ontbijten, lunchen en dineren. Behalve snel, moeten de producten lekker zijn. De Millennial wil de allerbeste ingrediënten, unieke recepten, bij voorkeur ambachtelijk bereid.

Het FSIN ziet de komende jaren een sterke groeimarkt voor producten die aansluiten bij de gejaagde levensstijl van Millennials. Het kennisinstituut verwacht vooral een sterke groei van producten en diensten die gericht zijn op gemak, zoals maaltijdrepen en –shakes maar ook bezorging van maaltijden.

FSIN FoodShopper Monitor

De FSIN FoodShopper Monitor is een jaarlijks onderzoek naar consumenten en hun eetgedrag. Het onderzoek concentreert zich dit jaar op de drie belangrijkste eetmomenten: ontbijt, lunch en diner.

Lees ook
NVWA: Pluimveeslachthuizen moeten hygiënischer werken

NVWA: Pluimveeslachthuizen moeten hygiënischer werken

Vorige week werd door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) de naleefmonitor over de roodvleessector gepubliceerd, nu is ook de naleefmonitor voor pluimveeslachterijen bekend. Volgens de NVWA laat de pluimveesector steken vallen op het gebied van hygiëne. Over het algemeen houden deze grote pluimveeslachthuizen zich goed aan de regels...

Overname OP&P Product Research door Essensor

Overname OP&P Product Research door Essensor

Sensorisch marktonderzoeksbureau Essensor uit Ede nam begin 2018 OP&P Product Research uit Utrecht over. Met de overname hebben de bedrijven het marktleiderschap in Nederland binnen het sensorisch marktonderzoeksdomein. Beide bedrijven ondersteunen retailers en de (voedingsmiddelen) industrie met het optimaliseren en het verbeteren van de salesprestaties...

Studenten Aeres onderzoeken Flevolandse voedselketen

Studenten Aeres onderzoeken Flevolandse voedselketen

Aeres Hogeschool Dronten startte 11 september met de Minor Supply Chain Management. Het komende half jaar analyseren 26 studenten hoe in Flevoland de producten van boer naar bord komen. Ook dragen ze verbeterpunten aan. De leiddraad zijn vragen van Flevolandse ondernemers die oplossingen zoeken om hun producten beter in de regio af te zetten. Het Interreg...