De markt voor voedingsmiddelen gericht op gemak zal nog verder toenemen. Dat zegt het kennisinstituut FSIN op basis van cijfers in hun Foodshopper Monitor.

Millennial

Het onderzoek dat in opdracht van FSIN is uitgevoerd besteedt veel aandacht aan de millennial. Uit een analyse van de onderzoeksdata uit de FSIN FoodShopper Monitor blijkt dat deze groep veel geld over heeft om regelmatig buiten de deur te ontbijten, lunchen en dineren. Behalve snel, moeten de producten lekker zijn. De Millennial wil de allerbeste ingrediënten, unieke recepten, bij voorkeur ambachtelijk bereid.

Het FSIN ziet de komende jaren een sterke groeimarkt voor producten die aansluiten bij de gejaagde levensstijl van Millennials. Het kennisinstituut verwacht vooral een sterke groei van producten en diensten die gericht zijn op gemak, zoals maaltijdrepen en –shakes maar ook bezorging van maaltijden.

FSIN FoodShopper Monitor

De FSIN FoodShopper Monitor is een jaarlijks onderzoek naar consumenten en hun eetgedrag. Het onderzoek concentreert zich dit jaar op de drie belangrijkste eetmomenten: ontbijt, lunch en diner.

Altijd op de hoogte blijven?