Grolsch introduceert jubileumblikken

grolsch jubileumblikken

Het 400-jarige Grolsch blikt terug op het verleden met enkele jubileumblikken in gelimiteerde oplage.

Met de jubileumblikken brengt de brouwer een ode aan reclameman Gerard Brummer die volgens de overlevering weigerde de Vakmanschap is Meesterschap-commercial te veranderen. Die werd vervolgens één van de langstlopende en succesvolle tv-commercials.

De ontwerpen van de jubileumblikken zijn gebaseerd op designs uit het verleden van Grolsch. Zo komen logo’s, lettertypen en kleuren terug die in het verleden zijn gebruikt voor bijvoorbeeld verpakkingen, glaswerk en reclames. De nieuwe jubileumblikken hebben een inhoud van een halve liter.

Jubileumverpakkingen

Ter ere van 400 jaar Grolsch introduceert de brouwer gedurende het hele jubileumjaar verschillende jubileumproducten. Eerder dit jaar kwam er een jubileumverpakking met drie beugelflessen en een bijzonder Burgemeesterglas op de markt en een 1,5 liter jubileumbeugel. Ook in het najaar volgen nog productintroducties ter gelegenheid van 400 jaar Grolsch.

Lees ook:

Grolsch ‘plopt’ op 400-jarig bestaan (12 mei 2015)

Meer over
Lees ook
Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks de coronacrisis groeit het aantal bierbrouwerijen in Nederland. Dit jaar kwamen er tot nu toe 13 brouwerijen bij. Bierista.nl, een biercommunity van bierexperts, verwacht niet dat deze groei nog verder door gaat zetten. Alain Schepers ban Bierista denkt dat het hoogtepunt van de bierrevolutie is bereikt en voorziet een daling van het aantal...

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Een verslikking, zo noemt het Belgische weekblad Trends de overname van de Belgische brouwerij Palm door Swinkels Family Brewers. De gewenste resultaten van vooral Palm bleven de afgelopen vier jaar uit. Swinkels, dat tot 2018 Bavaria heette, waardeert de Belgische tak af en leed daardoor vorig jaar een nettoverlies van €5,3 miljoen.

Grolsch vervangt aardgas door warmte uit biomassa

Grolsch vervangt aardgas door warmte uit biomassa

Bierbrouwer Grolsch gaat zijn aardgasgebruik met 72% terugschroeven door die te vervangen door warmte uit biomassa. Daarmee zegt het bedrijf vanaf 2022 jaarlijks zo’n 5500 ton minder CO2 uit te stoten. De warmte wordt gebruikt in het productieproces en voor de verwarming van de gebouwen. Grolsch sluit zijn gebouwen en productieruimten aan op...