Grolsch lanceert nieuwe fles

nieuwe Grolsch-fles

Grolsch brengt vanaf 3 november een vernieuwd ‘pijpje’ op de markt voor Grolsch Premium Pilsner. Ook Grolsch Radler, Stender en Kornuit worden verkrijgbaar in de nieuwe fles.

"Het nieuwe design is gebaseerd op de voorkeuren van Nederlandse bierliefhebbers voor optimaal drinkgenot", stelt de brouwer. De karakteristieke lijnen van de Grolsch beugelfles zijn gebruikt als inspiratie voor het design.

Bierbeleving

Uit onderzoek van Grolsch naar de wensen van consumenten voor de beste drinkervaring, blijkt dat de vorm en het design van de fles cruciaal zijn voor de ultieme bierbeleving. De beugelfles is veruit de meest gewaardeerde Grolsch-fles. Grolsch wil het uiterlijk van het ‘pijpje’ daar beter bij laten aansluiten. De grip van het pijpje wordt verstevigd door de combinatie van afgeplatte zijden en reliëf. Verder krijgt het pijpje een iets langer mondstuk en nek , zodat het aangenamer is om uit de fles te drinken.

Koelmeter

Grolsch voegt bovendien een 'koelmeter' toe op het etiket van het pijpje. De koelmeter kleurt blauw zodra het bier op de aanbevolen drinktemperatuur is (minder dan 6 graden Celsius).

De inhoud van het pijpje wordt teruggebracht van 33 cl naar 30 cl, de standaard inhoudsmaat voor de Nederlandse markt.

Lees ook:

Grolsch lanceert Kornuit (25 september 2013)

 
Meer over
Lees ook
Hertog Jan presenteert de nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt

Hertog Jan presenteert de nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt

Bierbrouwerij Hertog Jan presenteert een nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt. Het bier van de vierde editie van de Grand Prestige heeft negen maanden gerijpt in houten vaten van vier Schotse distilleerderijen, elk met een heel eigen karakter.

Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks de coronacrisis groeit het aantal bierbrouwerijen in Nederland. Dit jaar kwamen er tot nu toe 13 brouwerijen bij. Bierista.nl, een biercommunity van bierexperts, verwacht niet dat deze groei nog verder door gaat zetten. Alain Schepers ban Bierista denkt dat het hoogtepunt van de bierrevolutie is bereikt en voorziet een daling van het aantal...

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Een verslikking, zo noemt het Belgische weekblad Trends de overname van de Belgische brouwerij Palm door Swinkels Family Brewers. De gewenste resultaten van vooral Palm bleven de afgelopen vier jaar uit. Swinkels, dat tot 2018 Bavaria heette, waardeert de Belgische tak af en leed daardoor vorig jaar een nettoverlies van €5,3 miljoen.