Gulpener wordt De Vrije Brouwer

Gulpener komt met een nieuwe uitstraling en huisstijl van het merk, onder het motto Gulpener – De Vrije Brouwer. “Ons gedachtegoed en al onze (toekomstige) activiteiten laten zich hierin samenvatten.”

“Onze bieren hebben een uitgesproken karakter omdat we vrij zijn”, zegt het familiebedrijf. “Vrij omdat we een onafhankelijke familiebrouwerij zijn. Vrij om onze eigen koers te varen. Vrij om te doen wat goed voelt. Daarom noemen wij onszelf ‘De Vrije Brouwer’.” Gulpener is ervan overtuigd dat ‘het beste bier alleen in vrijheid gebrouwen kan worden’.

De vernieuwing kwam tot stand tijdens een intensief proces, waar alle medewerkers bij betrokken werden. De bouwer heeft op deze manier de visie verdiept.Zo is ‘de toekomst opnieuw vormgegeven’, ‘met respect voor het verleden’.

De visie, inclusief daaruit voortvloeiende nieuwe uitstraling en huisstijl, is gepresenteerd tijdens de hopoogst.

Lees ook:

Gulpener blijft zelfstandig (5 januari 2012)

Nieuw bedrijfslogo voor Heineken (20 september 2011)

‘Grolsch en Gulpener milieuvriendelijkst’ (26 augustus 2011)

Bavaria introduceert nieuw beeldmerk (12 oktober 2009) 

Gulpener bier erkend streekproduct (12 juni 2009)

Lees ook
Heineken verhoogt bierprijs voor horeca met 5,8%

Heineken verhoogt bierprijs voor horeca met 5,8%

Per 1 augustus verhoogt Heineken de bierprijs. De horeca betaalt dan gemiddeld 5,8% meer voor de inkoop. Ook in de supermarkt stijgen de prijzen van het bier en andere dranken van Heineken.

Biermarkt niet terug op niveau pre-corona

Biermarkt niet terug op niveau pre-corona

De biermarkt is nog niet terug op het oude niveau. Hoewel de bierkoop in 2021 met 2,6 procent steeg ten opzichte van 2020, liggen de verkopen nog altijd 10,3 procent lager dan in 2019. Dat meldt Nederlandse Brouwers op de website.

CEO Heineken waarschuwt voor duurdere grondstoffen

CEO Heineken waarschuwt voor duurdere grondstoffen

Heineken presenteerde onlangs de half jaarcijfers. Deze laten een positief beeld zien: een volumeherstel van 10 procent ten opzichte van vorig jaar en een verdubbeling van de bedrijfswinst tot ruim 1,6 miljard euro. Maar CEO Dolf van den Brink tempert de verwachtingen. De stijgende grondstofprijzen baren hem zorgen.