Gulpener wordt De Vrije Brouwer

Gulpener komt met een nieuwe uitstraling en huisstijl van het merk, onder het motto Gulpener – De Vrije Brouwer. “Ons gedachtegoed en al onze (toekomstige) activiteiten laten zich hierin samenvatten.”

“Onze bieren hebben een uitgesproken karakter omdat we vrij zijn”, zegt het familiebedrijf. “Vrij omdat we een onafhankelijke familiebrouwerij zijn. Vrij om onze eigen koers te varen. Vrij om te doen wat goed voelt. Daarom noemen wij onszelf ‘De Vrije Brouwer’.” Gulpener is ervan overtuigd dat ‘het beste bier alleen in vrijheid gebrouwen kan worden’.

De vernieuwing kwam tot stand tijdens een intensief proces, waar alle medewerkers bij betrokken werden. De bouwer heeft op deze manier de visie verdiept.Zo is ‘de toekomst opnieuw vormgegeven’, ‘met respect voor het verleden’.

De visie, inclusief daaruit voortvloeiende nieuwe uitstraling en huisstijl, is gepresenteerd tijdens de hopoogst.

Lees ook:

Gulpener blijft zelfstandig (5 januari 2012)

Nieuw bedrijfslogo voor Heineken (20 september 2011)

‘Grolsch en Gulpener milieuvriendelijkst’ (26 augustus 2011)

Bavaria introduceert nieuw beeldmerk (12 oktober 2009) 

Gulpener bier erkend streekproduct (12 juni 2009)

Lees ook
Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Het coronavirus en de daarbij horende maatregelen hebben een groot effect gehad op de bierverkoop in 2020. Deze daalde met 14 procent ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementensector daalden de verkopen zelfs met 58 procent. Nederlandse Brouwers spreekt van een rampjaar.

Coronacrisis raakt brouwerijen

Coronacrisis raakt brouwerijen

Sinds de start van de coronacrisis zien Nederlandse brouwerijen de omzet dalen. Zo ook in november. De bierverkoop was met 25,8 procent een stuk lager dan in november vorig jaar. De thuisconsumptie nam met 7,5 procent toe, maar de horeca nam met 92 procent af. Vereniging Nederlandse Brouwers maakt zich grote zorgen.

Heineken neemt Texelse Bierbrouwerij over

Heineken neemt Texelse Bierbrouwerij over

Heineken Nederland heeft de Texelse Bierbrouwerij overgenomen. De Texelse bierbrouwer verwacht door de overname verder te kunnen groeien. Zowel de distributie als de brouwcapaciteit zal op een 'passende en duurzame wijze' geoptimaliseerd worden.