HAK betreedt versmarkt met HAK Fresh ovengroenten

HAK Fresh persfoto

Foto: HAK

Groenten- en peulvruchtenfabrikant HAK betreedt voor het eerst de markt voor koelverse groenten. Deze maand brengt de fabrikant verse gegrilde en geroosterde ovengroenten op de markt, onder het label ‘HAK Fresh’. Picnic is de eerste supermarkt die de koelverse groenten van HAK aanbiedt.

De introductie van verse ovengroenten bij Picnic vormt een opmaat naar een bredere ambitie in de vers-categorie voor HAK. Het is de bedoeling dat consumenten binnen afzienbare tijd op veel meer plekken verse groenten van HAK Fresh kunnen kopen.

Het eerste assortiment van HAK Fresh voor de supermarkt bestaat uit twee varianten ovenschalen: een schaal met ‘Gegrilde Ratatouille van courgette, paprika, rode ui en Provençaalse kruiden’ en een schaal met ‘Geroosterde kerrie-bloemkool met gegrilde wortel’ en worden aangeboden in verpakkingen met porties van 280 gram.

Vers-strategie

Rogier Hilkes, Directeur van HAK Fresh: “De afgelopen tijd heeft in het teken gestaan van experimenteren, leren en waarmaken. We zijn al even bezig met verse groenten, maar het is voor het eerst dat we nu ook verse producten kunnen aanbieden aan de consument. De tijd is nu aangebroken om onze vers-strategie verder uit te rollen. De introductie van deze ovenproducten laat zien dat we er klaar voor zijn.”

De ovengroenten worden gemaakt in de productiefaciliteit van ‘HAK Fresh’ in Den Bosch, die volledig vernieuwd is. Vanuit hier maakt HAK al enkele jaren verse groenteproducten voor het foodservice en out-of-homekanaal, zoals franchiseformules, tankstations en cateringbedrijven. De locatie is onlangs volledig aangepast om ook vernieuwende verse groenteproducten te kunnen maken voor consumenten.

Bron: HAK

Geen nieuws van EVMI meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag en donderdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief
Meer over
Lees ook
HAK lanceert nieuwe campagne om lokale groente onder de aandacht te brengen

HAK lanceert nieuwe campagne om lokale groente onder de aandacht te brengen

Met een nieuwe campagne wil groentefabrikant HAK consumenten bewust maken van de herkomst van hun groenten en laten zien dat er op de Nederlandse akkers een grote variatie aan groente groeit.

Groente- en fruitconsumptie Nederland neemt toe

Groente- en fruitconsumptie Nederland neemt toe

De consumptie van groente en fruit in Nederland steeg in 2021. Nederlandse huishoudens kochten 3 procent meer groente en fruit ten opzichte van het voorgaande jaar, blijkt uit een analyse van GroentenFruit Huis, op basis van cijfers van het GfK.

‘Groentesnoepjes’ van Nicolette van Dam verkozen tot meest misleidende product van 2021

‘Groentesnoepjes’ van Nicolette van Dam verkozen tot meest misleidende product van 2021

Yummy Veggie Candy van Let’s is door de Nederlandse consument gekozen als meest misleidende product van 2021. Daarmee wint het de jaarlijkse Gouden Windei verkiezing van voedselwaakhond foodwatch.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren