HAK lanceert bonenburgers

Hak Bonenburger

Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK zet een belangrijke volgende stap in haar rol in de beweging naar meer plantaardig eten. Met de introductie van een Hollandse bonenburger, een pittige linzenburger en een zwarte bonenworst maakt het bedrijf het eten van bonen nog gemakkelijker en lekkerder. HAK brengt hiermee voor het eerst in het 65-jarige bestaan van het bedrijf een serie producten op de markt die niet in het conserven- maar juist het koelschap te vinden zijn.

100% plantaardig

De bonenburgers en –worst zitten boordevol bonen en groenten en zijn 100% plantaardig. Ze zijn op smaak gebracht met kruiden en specerijen en bevatten geen smaakversterkers of conserveringsmiddelen. Ze hebben een ambachtelijke stoere uitstraling waarbij de bonen en groenten goed zichtbaar zijn. Ze passen binnen de huidige foodtrends: plantaardig, gezond, zonder onnodige toevoegingen en zeer geschikt voor een dagje zonder vlees.

Topkok Herman den Blijker

Deze nieuwe producten met de bonen en groenten van HAK  zijn ontwikkeld in samenwerking met topkok Herman den Blijker en Schouten Europe, marktleider in vegetarische producten en vleesvervangers in Nederland. De Hollandse Bonenburger, Pittige Linzenburger en Zwarte Bonenworst zijn per twee stuks verpakt (2x100gram). Ze zijn 16 dagen houdbaar en vanaf 15 mei 2017 bij supermarktketen Jumbo verkrijgbaar. De consumentenadviesprijs is €2,99.

Meer bonen

Nicole Freid, directeur marketing en innovatie, “Als Nederlanders eten we vaker en meer peulvruchten binnen het steeds meer plantaardige menu, maar nog steeds relatief weinig ten opzichte van Zuid-Europese consumenten. Dit komt vooral omdat we nog niet goed weten hoe we bonen lekker kunnen klaarmaken. Wij willen Nederlanders hierbij helpen: de bonenburgers en – worst zijn een hele lekkere manier om vaker bonen te eten. Bovendien inspireren we hen om zelf ook met bonen aan de slag te gaan. Aan de binnenkant van de verpakking vinden consumenten recepten om zelf een bonenburger te maken.”

Stijgende omzet peulvruchten

HAK ziet de omzet in peulvruchten voor het derde jaar op rij sterk stijgen. De afgelopen 12 maanden steeg de omzet met 14 procent. Dat kwam onder meer door de grote “bonen erbij” campagne met Herman den Blijker en diverse innovaties zoals een heel programma bonen en bonenschotels, verpakt in de bij consumenten populaire stazak. Daar voegt HAK nu met de burgers en worst drie nieuwe bonenproducten aan toe.

Lees ook: 

   
Lees ook
Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Vanaf begin 2020 verandert het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. de naam GoodBite in Schouten voor de foodservice en foodindustrie. In de retail blijft Schouten haar producten leveren onder de merknaam GoodBite.

160 voedingswetenschappers wijzen Nutri-Score af

160 voedingswetenschappers wijzen Nutri-Score af

Voedingswetenschapper Annet Roodenburg, lector aan de HAS Hogeschool Den Bosch, verwoordde het ongenoegen al eerder: als Nutri-Score ander voedsel gezond noemt dan de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum, dan raakt de consument in verwarring. Nu is duidelijk geworden dat op initiatief van voedingskundige en epidemioloog Manon van Eijsden en levensmiddelentechnoloog...

‘Ik kan me niet voorstellen dat de overheid niet voor Nutri-Score zal kiezen’

‘Ik kan me niet voorstellen dat de overheid niet voor Nutri-Score zal kiezen’

Onlangs maakte HAK bekend dat de eerste producten met het Nutri-Score logo op de verpakking naar supermarkten zijn verscheept. De keuze om het voedselkeuzelogo zelfstandig in te voeren viel niet overal in goede aarde. Daarmee loopt het bedrijf vooruit op de 'zorgvuldige regie' bij de keuze van een nationaal voedselkeuzelogo door het ministerie van VWS....