HAK lanceert nieuwe campagne om lokale groente onder de aandacht te brengen

HAK campagne lokale groenten

Met een nieuwe campagne wil groentefabrikant HAK consumenten bewust maken van de herkomst van hun groenten en laten zien dat er op de Nederlandse akkers een grote variatie aan groente groeit. 

Met de campagne wil HAK inspireren om lokale producten te gebruiken in hedendaagse internationale gerechten. De groentefabrikant schrijft: “Kiezen voor lokaal geteelde volle grond seizoensgroenten is vaak beter voor de planeet, de voedingswaarde en de telers en daarom goed voor de consument.” HAK ziet het als missie om de consument te helpen in zijn bewustzijn en kennis over de herkomst van ons voedsel.

Veldvinder

HAK lanceert daarnaast ‘Veldvinder’ op haar website, waarmee de consument kan bekijken waar de groenten van HAK worden geteeld. Op deze website vinden consumenten ook de oogstkalender die in één blik overzichtelijk maakt wanneer welke groente wordt gezaaid, groeit en wordt geoogst. In de HAK velden in Nederland wordt een groot aantal “Hier groeit HAK”-borden geplaatst, om de herkenning voor de consument te vergroten.

Pilotprojecten

HAK teelt 85% van al haar groenten en peulvruchten binnen een straal van 125 kilometer van de fabriek in Giessen. De groente worden tijdens het seizoen door de HAK-telers van het land gehaald en kort na de oogst verwerkt en geweckt. De groentefabrikant experimenteert samen met telers ook met pilotprojecten voor bijvoorbeeld exotische peulvruchten die voorheen ver weg groeiden. Er wordt geprobeerd deze nu in Zeeland en Zuid-Holland te telen.

Bron: HAK 

Lees ook
HAK betreedt versmarkt met HAK Fresh ovengroenten

HAK betreedt versmarkt met HAK Fresh ovengroenten

Groenten- en peulvruchtenfabrikant HAK betreedt voor het eerst de markt voor koelverse groenten. Deze maand brengt de fabrikant verse gegrilde en geroosterde ovengroenten op de markt, onder het label ‘HAK Fresh’. Picnic is de eerste supermarkt die de koelverse groenten van HAK aanbiedt.

Nederlandse voedselproducenten helpen Voedselbank

Nederlandse voedselproducenten helpen Voedselbank

Unox, Iglo, Hak en Bolletje vormen samen het ‘Wintercollectief’ om de Voedselbank te helpen. Naar verwachting neemt komende winter het aantal klanten van de Voedselbank toe met minimaal 40 procent. De vier roepen andere voedselproducenten op om zich aan te sluiten bij dit collectief.

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

MVO Nederland, Fairtrade Nederland en Solidaridad lanceren Goede Koffie, een campagne die bedrijven bewust maakt van het belang van duurzame koffie met een eerlijke prijs op de werkvloer. Alleen als koffieboeren een goede prijs krijgen kunnen ze investeren in de toekomst en onduurzame praktijken zoals kinderarbeid voorkomen. De campagne richt zich specifiek...

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren