HAK lanceert nieuwe campagne om lokale groente onder de aandacht te brengen

HAK campagne lokale groenten

Met een nieuwe campagne wil groentefabrikant HAK consumenten bewust maken van de herkomst van hun groenten en laten zien dat er op de Nederlandse akkers een grote variatie aan groente groeit. 

Met de campagne wil HAK inspireren om lokale producten te gebruiken in hedendaagse internationale gerechten. De groentefabrikant schrijft: “Kiezen voor lokaal geteelde volle grond seizoensgroenten is vaak beter voor de planeet, de voedingswaarde en de telers en daarom goed voor de consument.” HAK ziet het als missie om de consument te helpen in zijn bewustzijn en kennis over de herkomst van ons voedsel.

Veldvinder

HAK lanceert daarnaast ‘Veldvinder’ op haar website, waarmee de consument kan bekijken waar de groenten van HAK worden geteeld. Op deze website vinden consumenten ook de oogstkalender die in één blik overzichtelijk maakt wanneer welke groente wordt gezaaid, groeit en wordt geoogst. In de HAK velden in Nederland wordt een groot aantal “Hier groeit HAK”-borden geplaatst, om de herkenning voor de consument te vergroten.

Pilotprojecten

HAK teelt 85% van al haar groenten en peulvruchten binnen een straal van 125 kilometer van de fabriek in Giessen. De groente worden tijdens het seizoen door de HAK-telers van het land gehaald en kort na de oogst verwerkt en geweckt. De groentefabrikant experimenteert samen met telers ook met pilotprojecten voor bijvoorbeeld exotische peulvruchten die voorheen ver weg groeiden. Er wordt geprobeerd deze nu in Zeeland en Zuid-Holland te telen.

Bron: HAK 

Lees ook
Van Oers United werkzaam onder nieuw label Primeale United

Van Oers United werkzaam onder nieuw label Primeale United

Vanaf maandag 20 juni heeft Van Oers United al haar werkzaamheden ondergebracht onder een nieuw label: Primeale United. Deze verandering markeert de start van een volgende fase voor het bedrijf, met een nieuwe visie en missie en aangescherpte strategische focus. Ook past het label beter bij de internationale coöperatie Agrial, waarvan het bedrijf sinds...

Informatiecampagne Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) start 28 juni

Informatiecampagne Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) start 28 juni

Op 28 juni geeft Staatssecretaris Van Ooijen tijdens een digitale bijeenkomst het startsein voor een informatiecampagne over de Nationale Aanpak Productverbetering, onder het motto: ‘Elke stap telt. Samen op weg naar een verbeterde productsamenstelling in 2030’. Het ministerie van VWS roept de gehele levensmiddelensector op zich aan te melden voor de...

HAK plaatst zonnecentrale op productlocatie Giessen

HAK plaatst zonnecentrale op productlocatie Giessen

HAK plaatst in samenwerking met Groendus een grote zonnecentrale op het dak van de productlocatie in Giessen. Het gebied waar deze locatie gevestigd is kampt met netcongestie, wat inhoudt dat het elektriciteitsnet op veel plekken overbelast is. De realisatie van de zonnecentrale is een stap binnen de duurzaamheidsstrategie van HAK. Het project wordt...