Half miljard dollar voor Livekindly

LIVEKINDLY Collective

In een jaar tijd heeft Livekindly Collective meer dan een half miljard dollar aan financiering opgehaald. $135 miljoen was al binnen, maar daar komt nu nog eens $335 miljoen bij. Dat maakt het collectief van heritage- en startup-merken een van de drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven.

Het grootste gedeelte van de financiering werd opgehaald bij The Rise Fund, een internationaal impact investeringsplatform, onderdeel van TPG. Overige deelnemers waren bestaande investeerder Rabo Corporate Investments van Rabobank, S2G Ventures, en andere bestaande en nieuwe investeerders die achter de missie van het collectief staan.

Met het geld wil Livekindly de adoptie van plantaardige alternatieven en verduurzaming van het wereldwijde voedingssysteem accelereren. Denk onder andere aan het uitbreiden naar nieuwe markten, waaronder de Verenigde Staten en China, merkacquisities en het opzetten van waardevolle samenwerkingen en investeringen in plantaardige innovatie. Het bedrijf heeft op dit momenten vijf bedrijven onder haar paraplu en wereldwijd 470 werknemers.

David Knopf, CFO van Livekindly Collective, zegt in het persbericht: “Het is onze missie om plantaardig consumeren de nieuwe norm te maken en zo een gezonder en duurzamer wereldwijd voedingssysteem te realiseren. Dit doen wij onder andere door een sterk portfolio van voedingsmerken op te bouwen en ervoor te zorgen dat deze kwalitatieve producten goed verkrijgbaar zijn."

The Rise Fund

The Rise Fund werkt met veelbelovende, missie-gedreven bedrijven die zich in de groeifase bevinden, die naast het realiseren van financieel rendement, bijdragen aan het behalen van de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Co-directeur Steve Ellis sloot zich daarnaast per 1 maart 2021 aan bij het collectief als lid van Raad van Commissarissen. “Het unieke missie-gedreven businessmodel van de organisatie zorgt dat zij impact maakt en invloed heeft op de volledige waardeketen; van zaadje tot op het bord van de consument. Hiermee wordt de adoptie van plantaardige alternatieven voor een gezondere planeet wereldwijd versterkt en versneld.”

Thema's
Lees ook
Week Zonder Vlees vliegend van start

Week Zonder Vlees vliegend van start

Op maandag 8 maart 2021 ging de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees van start. Bedrijven reageren massaal op de campagne, met nieuws over nieuwe producten, initiatieven en meer. We zetten er een aantal op een rijtje.

Livekindly Collective breidt Raad van Bestuur uit

Livekindly Collective breidt Raad van Bestuur uit

Het plantaardige voedingsbedrijf Livekindly Collective heeft de Raad van Bestuur uitgebreid met zes nieuwe leden. Dit zijn Paul Polman, Suzy Amis Cameron, Barbara Kux, Shujun Li, Walter Robb en Gaby Sulzberger. Deze nieuwe leden beschikken allemaal over kennis op het gebied van duurzaamheid, voeding en de plantaardige markt.

Rival Foods en LIVEKINDLY ontwikkelen plantaardige kip

Rival Foods en LIVEKINDLY ontwikkelen plantaardige kip

De perfecte plantaardige whole-cut kip produceren, zodat de consument gemakkelijker een duurzame keuze kan maken, zonder in te leveren op kwaliteit. Dat is het doel van de nieuwe samenwerking tussen Rival Foods en LIVEKINDLY Collective.