Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn

broodjes_Oscar van der Wijk

Foto: Oscar van der Wijk

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn. Niet alleen gaan vijf van de zes Jumbo Heerschap winkels over op de Albert Heijn-formule. Ook worden ambachtelijke producten van Bakkerij Heerschap toe gevoegd aan het Streeckgenoten-assortiment van Albert Heijn. Dat meldt Food Personality.

De Heerschap Groep bestaat uit de bakkerij en zes supermarkten in Nederweert, Heythuysen en in Weert in de wijken Leuken, Boshoven, Moesel en op het Collegeplein. Het contract met de Jumbo voor deze vestigingen loopt 31 december 2021 af. Alleen de vestiging op het Collegeplein blijft eigendom van Jumbo. De andere vijf gaan over op de Albert Heijn-formule.

De samenwerking met Albert Heijn betekent een nieuwe fase in de geschiedenis van de Heerschap Groep zegt directeur/eigenaar Stan Heerschap tegen Food Personality. "De bakkerij vormt daarvan de oorsprong en is nog altijd de kern en de trots van Heerschap Groep. Dit past goed bij de aandacht die Albert Heijn heeft voor ambachtelijk vakmanschap en lokale producten. Ook voor onze winkels zien we een mooie toekomst binnen de Albert Heijn-formule, die bekend staat om innovatie en duurzaamheid." 

Heerschap Groep

John en Toos Heerschap openden in 1966 Bakkerij Heerschap, gevolgd door een campingwinkel op camping De Leistert een jaar later. In 1972 opende de eerste Heerschap supermarkt geopend in Nederweert. In de jaren daarna kwamen er meer supermarkten en bakkerswinkels bij. In 2004 namen zoons Stan en Roel Heerschap het bedrijf over. November 2019 opende de nieuwe bakkerij in Nederweert. Vanuit deze bakkerij worden de bakkerswinkel en de supermarkten bevoorraad met dagverse producten.

Bron: Food Personality

Lees ook
Veiligheidswaarschuwing voor bepaalde tomatensauzen Jumbo en Albert Heijn

Veiligheidswaarschuwing voor bepaalde tomatensauzen Jumbo en Albert Heijn

De Jumbo en Albert Heijn hebben een terugroepactie voor een tomatensaus die mogelijk kleine metalen deeltjes bevat. Bij de Albert Heijn gaat het om een tomatensaus bij een Tante Fanny pizzapakket, bij de Jumbo zit de saus bij de eigen merk Pizzakit.

Jumbo introduceert MSC-gecertificeerde huismerklijn visconserven

Jumbo introduceert MSC-gecertificeerde huismerklijn visconserven

Supermarktketen Jumbo introduceert een eigen huismerklijn visconserven met MSC-keurmerk. Hiermee zet de supermarktketen een nieuwe stap in het verduurzamen van het visaanbod. Eerder kregen de verse en diepvriesvis van het Jumbo Huismerk al het duurzaamheidskeurmerk toegewezen.

Albert Heijn test Nutri-Score online

Albert Heijn test Nutri-Score online

Dat meldt Albert Heijn vandaag in een persbericht. De supermarktformule start vandaag een proef waarbij het logo op circa 2.000 producten op de website wordt afgebeeld.