Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn

broodjes_Oscar van der Wijk

Foto: Oscar van der Wijk

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn. Niet alleen gaan vijf van de zes Jumbo Heerschap winkels over op de Albert Heijn-formule. Ook worden ambachtelijke producten van Bakkerij Heerschap toe gevoegd aan het Streeckgenoten-assortiment van Albert Heijn. Dat meldt Food Personality.

De Heerschap Groep bestaat uit de bakkerij en zes supermarkten in Nederweert, Heythuysen en in Weert in de wijken Leuken, Boshoven, Moesel en op het Collegeplein. Het contract met de Jumbo voor deze vestigingen loopt 31 december 2021 af. Alleen de vestiging op het Collegeplein blijft eigendom van Jumbo. De andere vijf gaan over op de Albert Heijn-formule.

De samenwerking met Albert Heijn betekent een nieuwe fase in de geschiedenis van de Heerschap Groep zegt directeur/eigenaar Stan Heerschap tegen Food Personality. "De bakkerij vormt daarvan de oorsprong en is nog altijd de kern en de trots van Heerschap Groep. Dit past goed bij de aandacht die Albert Heijn heeft voor ambachtelijk vakmanschap en lokale producten. Ook voor onze winkels zien we een mooie toekomst binnen de Albert Heijn-formule, die bekend staat om innovatie en duurzaamheid." 

Heerschap Groep

John en Toos Heerschap openden in 1966 Bakkerij Heerschap, gevolgd door een campingwinkel op camping De Leistert een jaar later. In 1972 opende de eerste Heerschap supermarkt geopend in Nederweert. In de jaren daarna kwamen er meer supermarkten en bakkerswinkels bij. In 2004 namen zoons Stan en Roel Heerschap het bedrijf over. November 2019 opende de nieuwe bakkerij in Nederweert. Vanuit deze bakkerij worden de bakkerswinkel en de supermarkten bevoorraad met dagverse producten.

Bron: Food Personality

Lees ook
Albert Heijn en McDonald's over hun kippen en de lat van Wakker Dier

Albert Heijn en McDonald's over hun kippen en de lat van Wakker Dier

Voor de Liegebeest-campagne van dit jaar nomineerde Wakker Dier 5 bedrijven. In eerdere jaren konden bedrijven door hun reclame-uitingen aan de nominatie 'ontsnappen'. Dit jaar lijkt Wakker Dier bedrijven en supermarkten in de hoek te drijven: legt Wakker Dier de lat te hoog? We vroegen het na bij de genomineerden.

Kwartaalcijfers Ahold Delhaize: minder winst dankzij staking, Nederlands aandeel groeit

Kwartaalcijfers Ahold Delhaize: minder winst dankzij staking, Nederlands aandeel groeit

Vandaag presenteerde Ahold Delhaize zijn resultaten over het tweede kwartaal. De winst van het supermarktconcern is met 18 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Desondanks bleef er onder de streep nog altijd 334 miljoen euro winst over.

Albert Heijn start met Nutri-Score

Albert Heijn start met Nutri-Score

Vanaf deze zomer vinden online klanten op alle huismerk-producten van Albert Heijn in de webwinkel ah.nl het Nutri-Score-logo. Albert Heijn wacht niet langer tot de overheid besluit over een voedselkeuzelogo maar gaat zelf aan de slag om de consument te helpen de gezonde keus te maken.