Heineken en Picnic introduceren KwartKrat

20 maart 2018

Bierbrouwer Heineken ontwikkelde samen met online supermarkt Picnic een nieuw bierkrat voor de merken Heineken en Amstel. De KwartKrat is een kartonnen houder met daarin zes statiegeldflesjes pilsener. Dit krat is het eerste resultaat van de strategische samenwerking die Picnic en Heineken met elkaar zijn aangegaan. Het doel is om nog beter te voorzien in de wensen van de online shopper en de bezorging van producten nog makkelijker te maken.

Picnic bezorgt de boodschappen in compacte elektrische wagentjes. Dit bespaart een hoop CO2-uitstoot. De volgende stap is het terugdringen van het verpakkingsmateriaal. Het voordeel van het KwartKrat is dat er enkel een kartonnen houder overblijft. De lege flesjes kunnen bij een volgende bestelling retour worden gegeven aan de bezorgers van Picnic.

Heineken ziet een grote toekomst voor het thuisbezorgen van zijn producten. “Gelijktijdig zien wij de uitdaging om de hoeveelheid verpakkingsmateriaal terug te dringen en aan te kunnen sluiten bij vernieuwende bezorgmodellen als die van Picnic. Duurzaamheid en innovatie zijn belangrijke kernwaarden van ons bedrijf”, aldus Evelien Sanders-de Boer van Heineken.

Altijd op de hoogte blijven?