CEO Heineken waarschuwt voor duurdere grondstoffen

heineken-bier-flesjes

Foto: Pixabay

Heineken presenteerde onlangs de half jaarcijfers. Deze laten een positief beeld zien: een volumeherstel van 10 procent ten opzichte van vorig jaar en een verdubbeling van de bedrijfswinst tot ruim 1,6 miljard euro. Maar CEO Dolf van den Brink tempert de verwachtingen. Hij waaarschuwt voor de stijgende grondstofprijzen. Dat meldt De Tijd

"We zien een stijging van de grondstoffenkosten die ons vanaf de tweede helft van 2021 parten zal spelen en ook in 2022 een belangrijk effect zal hebben", zegt Van den Brink in De Tijd. De belangrijkste grondstoffen voor Heineken zijn voor de aluminium, glas, gerst en energie. 

Naast de duurdere grondstoffen verwacht Van den Brink dat ook de coronapandemie een rol blijft spelen. Zeker op belangrijke markten in Afrika en Azië, waar het virus weer de kop op steekt. Daarnaast knipte Heineken tijdens het coronajaar fors in de marketingbudgetten. de opschaling van de marketing, die in 2023 weer op het oude niveau moet zijn zal op de omzet drukken. 

Bron: De Tijd

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Biermarkt niet terug op niveau pre-corona

Biermarkt niet terug op niveau pre-corona

De biermarkt is nog niet terug op het oude niveau. Hoewel de bierkoop in 2021 met 2,6 procent steeg ten opzichte van 2020, liggen de verkopen nog altijd 10,3 procent lager dan in 2019. Dat meldt Nederlandse Brouwers op de website.

Duurdere wijn en wijn uit andere landen in 2022

Duurdere wijn en wijn uit andere landen in 2022

Wijnkenners verwachten dat in 2022 de consument meer moet gaan betalen voor wijn. Ook komen de wijnen vaker uit nieuwere wijnlanden als Roemenië, Chili en Zuid-Afrika in plaats van traditionele landen als Frankrijk en Italië. Dat voorspelt RTL Nieuws.

Heineken neemt drankbedrijven Zuid Afrika en Namibië over

Heineken neemt drankbedrijven Zuid Afrika en Namibië over

Heineken heeft de drankenbedrijven Distell en NBL in Zuid Afrika en Namibië overgenomen. Op deze manier wil het bierconcern de postitie in Zuid Afrika verbeteren. Met de overname is een bedrag van 4 miljard gemoeid.