HelloFresh verdubbelt omzet

HelloFresh_Unboxing

De coronapandemie legt HelloFresh geen windeieren. De maaltijdboxenbezorger boekte in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet van 1,4 miljard euro; meer dan een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Het aantal klanten groeide met 3 miljoen tot 7,3 miljoen en HelloFresh leverde 98,6 procent meer maaltijdboxen: 29,3 miljoen in totaal, met daarin 239,1 miljoen maaltijden. Per klant steeg het gemiddelde aantal bestelde boxen van 3,5 naar 4.

De omzet groeide met 106,4 procent naar 1,4 miljard euro; de winst steeg met 152,3 procent tot 159,2 miljoen euro.

HelloFresh heeft de omzetverwachtingen naar boven bijgesteld. Waar het eerder een groei van 20 tot 25 procent voorzag, is dat bijgesteld naar 35 tot 45 procent. De wereldwijde lockdown van de horeca speelt vermoedelijk een belangrijke rol in de groeicijfers, maar ook de recente overname van het Amerikaanse Factor droeg hieraan bij.

De maaltijdbezorger is momenteel actief in het VK, Duitsland, de Benelux, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Frankrijk, Denemarken, Canada, de VS, Australië en Nieuw-Zeeland.

Thema's
Lees ook
McDonald’s verkoopt meer fastfood door pandemie

McDonald’s verkoopt meer fastfood door pandemie

In het eerste drie maanden van dit jaar verkocht fastfoodketen McDonald’s meer dan in dezelfde periodes vorig jaar en in 2019.

Indicator toont houdbaarheid

Indicator toont houdbaarheid

Auteur: Erik Kruisselbrink Consumenten zien de meerwaarde van een houdbaarheidsindicator voor verse producten in een maaltijdbox. Dat blijkt uit een onderzoek dat Wageningen Food & Biobased Research (WFBR) uitvoerde onder bijna 1.500 klanten van HelloFresh in Nederland en Vlaanderen.  WFBR voerde het onderzoek uit in samenwerking met...

Minder voedselverspilling dankzij slimme houdbaarheidsindicator

Minder voedselverspilling dankzij slimme houdbaarheidsindicator

Een houdbaarheidsindicator op versproducten in een maaltijdbox wordt door consumenten gezien als meerwaarde. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Food & Biobased Research, dat werd uitgevoerd in opdracht van HelloFresh.