HelloFresh verdubbelt omzet

4 mei 2021 Mischa Brendel

De coronapandemie legt HelloFresh geen windeieren. De maaltijdboxenbezorger boekte in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet van 1,4 miljard euro; meer dan een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Het aantal klanten groeide met 3 miljoen tot 7,3 miljoen en HelloFresh leverde 98,6 procent meer maaltijdboxen: 29,3 miljoen in totaal, met daarin 239,1 miljoen maaltijden. Per klant steeg het gemiddelde aantal bestelde boxen van 3,5 naar 4.

De omzet groeide met 106,4 procent naar 1,4 miljard euro; de winst steeg met 152,3 procent tot 159,2 miljoen euro.

HelloFresh heeft de omzetverwachtingen naar boven bijgesteld. Waar het eerder een groei van 20 tot 25 procent voorzag, is dat bijgesteld naar 35 tot 45 procent. De wereldwijde lockdown van de horeca speelt vermoedelijk een belangrijke rol in de groeicijfers, maar ook de recente overname van het Amerikaanse Factor droeg hieraan bij.

De maaltijdbezorger is momenteel actief in het VK, Duitsland, de Benelux, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Frankrijk, Denemarken, Canada, de VS, Australië en Nieuw-Zeeland.

Altijd op de hoogte blijven?