Henk en Bart Schellekens nemen Bon Vivant over

Bon Vivant_Scharrelvlees

Foto: Natuurlijk Scharrelvlees 

Sinds 1987 verzorgt de coöperatie Bon Vivant de in‐ en verkoop van scharrel‐ en biologisch vlees in Nederland. De coöperatie gaat nu verder onder leiding van Henk en Bart Schellekens. Zij willen de consument het meest diervriendelijke, gezondste en kwalitatief beste vlees van Nederlandse bodem bieden.

De afgelopen jaren was Henk Schellekens interim‐manager bij Bonm Vivant. Onder zijn leiding werd er hard gewerkt aan het uitbouwen van diverse merken, waaronder Natuurlijk Scharrelvlees en Natuurlijk Biologisch Vlees. Henk Schellekens (Algemeen Directeur) en Bart Schellekens (Financieel Directeur) hebben nu de handen ineengeslagen om de missie van het bedrijf naar een volgend niveau te brengen. De overname is per 1 juli 2020 afgerond.

Henk Schellekens: “Wij blijven de enige leverancier van gecertificeerd scharrelvlees in Nederland. Na deze overname beheren we de volledige keten, van big tot slager. Bovendien kunnen we met onze kleinschalige slachterij voldoen aan alle specifieke wensen van de slagerijen en horecaondernemers waar wij mee werken.”

Bart Schellekens: “Door de overname kunnen we de plannen voor de groei van de merken Natuurlijk Scharrelvlees en Natuurlijk Biologisch Vlees verder realiseren. De eerste stappen zijn al gezet. Zo hebben we onlangs een exclusief worstenbroodje gelanceerd, gemaakt van scharrelvlees van het Nederlands Landvarken.”

Thema's
Lees ook
Flexitariër eet nog steeds vlees

Flexitariër eet nog steeds vlees

De afgelopen 10 jaar groeide het aantal flexitariërs in Nederland. Van 14 procent in 2011 naar 43 procent in 2019. De vleesconsumptie laat een ander beeld zien. Nederlanders gingen 2 kilo minder vlees eten.

Vrieshuizen nog steeds vol friet en vlees

Vrieshuizen nog steeds vol friet en vlees

De koel- en vrieshuizen in Nederland liggen nog altijd vol met vooral frites en vlees. Dat signaleert de Rabobank. De bank verwacht niet dat dit snel zal afnemen.

Biologisch groeit niet meer, consumenten vinden het te duur

Biologisch groeit niet meer, consumenten vinden het te duur

Het marktaandeel van biologisch in Nederland is weliswaar klein (3,2%), maar het groeide jarenlang met en hoog percentage. In 2018 was nog sprake van een groei van 8,2%. Net nu de Europese Commissie heeft laten weten dat 25% van de Europese landbouw krachtens de Green Deal biologisch moet zijn in 2030, lijkt de groei eruit.