Henk en Bart Schellekens nemen Bon Vivant over

Bon Vivant_Scharrelvlees

Foto: Natuurlijk Scharrelvlees 

Sinds 1987 verzorgt de coöperatie Bon Vivant de in‐ en verkoop van scharrel‐ en biologisch vlees in Nederland. De coöperatie gaat nu verder onder leiding van Henk en Bart Schellekens. Zij willen de consument het meest diervriendelijke, gezondste en kwalitatief beste vlees van Nederlandse bodem bieden.

De afgelopen jaren was Henk Schellekens interim‐manager bij Bonm Vivant. Onder zijn leiding werd er hard gewerkt aan het uitbouwen van diverse merken, waaronder Natuurlijk Scharrelvlees en Natuurlijk Biologisch Vlees. Henk Schellekens (Algemeen Directeur) en Bart Schellekens (Financieel Directeur) hebben nu de handen ineengeslagen om de missie van het bedrijf naar een volgend niveau te brengen. De overname is per 1 juli 2020 afgerond.

Henk Schellekens: “Wij blijven de enige leverancier van gecertificeerd scharrelvlees in Nederland. Na deze overname beheren we de volledige keten, van big tot slager. Bovendien kunnen we met onze kleinschalige slachterij voldoen aan alle specifieke wensen van de slagerijen en horecaondernemers waar wij mee werken.”

Bart Schellekens: “Door de overname kunnen we de plannen voor de groei van de merken Natuurlijk Scharrelvlees en Natuurlijk Biologisch Vlees verder realiseren. De eerste stappen zijn al gezet. Zo hebben we onlangs een exclusief worstenbroodje gelanceerd, gemaakt van scharrelvlees van het Nederlands Landvarken.”

Thema's
Lees ook
BioNederland bestaat 25 jaar

BioNederland bestaat 25 jaar

BioNederland, een vereniging van biologische producenten en handel, bestaat 25 jaar. De vereniging heeft bijna 100 leden, die een omzet in biologische producten van meer dan 2 miljard euro vertegenwoordigen.

EU presenteert plannen voor duurzame voedselsector

EU presenteert plannen voor duurzame voedselsector

In 2030 moet het gebruik van pesticiden in Europa met de helft omlaag en moet er veel minder kunstmest worden gebruikt. Ook moet een kwart van alle landbouw biologisch zijn. Dat staat in de nieuwe Europese ‘From farm to fork’-strategie die Eurocommissaris Frans Timmermans afgelopen woensdag 20 mei presenteerde. De Europese Commissie wil...

95 procent van huishoudens koopt biologisch

95 procent van huishoudens koopt biologisch

In 2019 kocht 95,1 procent van de huishoudens biologische producten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek dat is uitgevoerd door Gfk in opdracht van Bionext. De meerderheid (89 procent) koopt deze producten gewoon in de supermarkt.