Hero over op Fairtradesappen

BREDA - Hero stapt voor haar vernieuwde natuurlijke fruitsappen over op fruit met het Max Havelaar keurmerk. Het bedrijf zegt de eerste Nederlandse A-merkfabrikant te zijn die gebruikmaakt van Faitradesappen.

Het sap is gemaakt van fruit dat afkomstig is van kleinschalige boeren in ontwikkelingslanden. Omdat het fruit het Max Havelaar keurmerk draagt, krijgen de telers een rechtvaardige prijs voor hun fruitoogst.

De sinaasappels komen van een coöperatie uit de regio São Paulo in Brazilië, terwijl de mango’s voor het multifruitsap afkomstig zijn van 100 samenwerkende telers in India.

Bij van der Valk

De Nederlandse hotelketen van der Valk kiest als eerste concern voor de lang houdbare Fairtrade-sappen van Hero.

Het lang houdbare fruitsap van Faitrade-gecertificeerde ingrediënten is verkrijgbaar in de smaken Sinaasappel, Appel, Multifruit en Bosfruit.

Al deze sappen zijn verkrijgbaar in 330 ml pet-flesjes en (behalve het Bosfruit) in een literverpakking.

Lees ook:

Lees ook
Personalia juni 2018: wie ging waar naartoe?

Personalia juni 2018: wie ging waar naartoe?

De voedingsmiddelenindustrie is volop in beweging. Welke personeelswisselingen waren er in juni 2018? EVMI zet deze op een rijtje. Silowacht Jules Plevier is sinds 24 mei de nieuwe eigenaar en algemeen directeur van het bedrijf Silowacht uit Zwolle. Hij neemt de taken over van Hans Wolters, die de komende jaren nog wel actief zal zijn als adviseur voor...

Ferrero wint Fairtrade Award 2018 in categorie Fabrikanten

Ferrero wint Fairtrade Award 2018 in categorie Fabrikanten

Ferrero nam 21 maart de Fairtrade Award 2018 in de categorie Fabrikanten in ontvangst. Het Italiaanse bedrijf dankt de prijs aan de inzet voor het Fairtrade Cocoa Program en zijn duurzame partnerschap met Fairtrade en de federatie van coöperatieven ECOOKIM. Fairtrade Deutschland reikt jaarlijks de Fairtrade award uit in vijf categorieën: fabrikanten,...

Plus voor vierde jaar op rij Meest Verantwoorde Supermarkt

Plus is voor het vierde jaar op rij verkozen tot Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. De supermarkt haalde een gemiddelde score van 7,53 op de negen onderzochte criteria behaalde Plus in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, in opdracht van Foodmagazine. Een aantal van deze criteria waren gezondheid, eerlijke handel, klimaat en lokale betrokkenheid. Het onderzoek naar maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat over het imago van supermarkten op het gebied van duurzaamheid en werd gehouden onder 5.000 consumenten. Plus krijgt de hoogste waardering voor ‘eerlijke handel’ en ‘beperking voedselverspilling’....