Heropstart Ferrero-fabriek in Aarlen uitgesteld

Kinder surprise eieren 2 (Pexels)

Foto: Pexels

De heropstart van Ferrero-fabriek in Aarlen, die op 8 april werd stilgelegd als gevolg van een salmonellabesmetting in Kinder-chocoladeproducten, is uitgesteld. Ferrero hoopte de fabriek 13 juni te heropenen, maar de directie maakte vrijdag bekend extra tijd nodig te hebben.

De fabriek in Aarlen moest dicht nadat een lading chocoladeproducten met salmonellabesmetting in supermarkten belandde. Daarvan werden volgens de laatste telling ruim 260 mensen ziek in dertien landen.

De directie wilde de productie in de fabriek op 13 juni hervatten. Nu blijkt er extra tijd nodig te zijn, zegt een woordvoerder. Ferrero werkt samen met het FAVV, het Belgische voedselagentschap, om de fabriek op een veilige manier te kunnen heropenen. Volgens Sylviane Arnould van vakbond CSC Food and Services spreken de organisaties voor het openen van de fabriek over de laatste week van juni.

Bron: Het Nieuwsblad

Lees ook
Ferrero roept chocoladeproducten terug na salmonellabesmettingen

Ferrero roept chocoladeproducten terug na salmonellabesmettingen

Ferrero, moederbedrijf van Kinder, roept chocoladeproducten in Nederland terug na meldingen van salmonellabesmettingen. Hoewel er nog geen Kinder-producten positief zijn getest op salmonella, haalt Ferrero de chocolade terug uit voorzorg. Het bedrijf werkt samen met de voedselautoriteiten aan een onderzoek naar een mogelijk verband met een aantal gerapporteerde...

ABN AMRO verwacht verdere stijging voedselprijzen

ABN AMRO verwacht verdere stijging voedselprijzen

ABN AMRO verwacht dat 2022 een moeilijk jaar gaat worden voor de foodsector. Producenten krijgen te maken met een forse stijging van de productiekosten, terwijl de consument door de inflatie meer op de prijs gaat letten. Een verdere prijsstijging lijkt onvermijdelijk volgens de bank.

LIVEKINDLY Collective | Mens & techniek samen in fabriek van de toekomst

LIVEKINDLY Collective | Mens & techniek samen in fabriek van de toekomst

Onze samenleving wordt gekenmerkt door constante veranderingen, die een blijvende impact hebben op onze manier van werken. Dit vergt leer- en ontwikkelvermogen van organisaties en medewerkers in de levensmiddelen-industrie. Die veranderingen dwingen bedrijven om bewust na te denken over innovatie: Hoe kan je organisatie continu anticiperen en meebewegen...