Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Unilever Gebouw 2

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale groei", zegt Unilevertopman Alan Jope.

De winstmarge van Unilever daalde wel licht. De nettowinst daalde van €3,4 miljard in de eerste helft van vorig jaar naar €3,2 miljard dit jaar. Het verkoopvolume nam 1,6 procent af, terwijl de prijzen met 9,8 procent stegen. De winst lag 1,7 procent hoger dan in de eerste zes maanden vorig jaar.

Van de drie priotiteitsmarkten van Unilever groeiden de Verenigde Staten en India sterk. De verkoop in China bleef achter, met name door lockdowns vanwege corona.

Bron: NOS, Unilever

Thema's
Meer over
Lees ook
Omzet DSM groeit met 17 procent in eerste helft 2022

Omzet DSM groeit met 17 procent in eerste helft 2022

De omzet van DSM is in het eerste half jaar van 2022 boven verwachting gegroeid. Dat heeft DSM grotendeels te danken aan de prijsverhogingen van producten. De omzet groeide het afgelopen half jaar met 17 procent tot ruim 4 miljard euro.

Omzet en winst FrieslandCampina verbeteren in eerste halfjaar 2022

Omzet en winst FrieslandCampina verbeteren in eerste halfjaar 2022

De omzet en winst van FrieslandCampina zijn in het eerste halfjaar van 2022 verbetert, meldt het bedrijf in een halfjaarbericht. De netto-omzet steeg met 19,4 procent naar 6,6 miljard euro. In de eerste helft van 2021 was dat 5,5 miljard euro.

20% meer omzet voor de voedingsindustrie in eerste kwartaal

20% meer omzet voor de voedingsindustrie in eerste kwartaal

De voedings- en genotsmiddelenindustrie zette in het eerste kwartaal van 2022 20% meer om dan in het eerste kwartaal vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.