Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

27 juli 2022 Redactie Food

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale groei", zegt Unilevertopman Alan Jope.

De winstmarge van Unilever daalde wel licht. De nettowinst daalde van €3,4 miljard in de eerste helft van vorig jaar naar €3,2 miljard dit jaar. Het verkoopvolume nam 1,6 procent af, terwijl de prijzen met 9,8 procent stegen. De winst lag 1,7 procent hoger dan in de eerste zes maanden vorig jaar.

Van de drie priotiteitsmarkten van Unilever groeiden de Verenigde Staten en India sterk. De verkoop in China bleef achter, met name door lockdowns vanwege corona.

Bron: NOS, Unilever

Altijd op de hoogte blijven?