Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Unilever Gebouw 2

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale groei", zegt Unilevertopman Alan Jope.

De winstmarge van Unilever daalde wel licht. De nettowinst daalde van €3,4 miljard in de eerste helft van vorig jaar naar €3,2 miljard dit jaar. Het verkoopvolume nam 1,6 procent af, terwijl de prijzen met 9,8 procent stegen. De winst lag 1,7 procent hoger dan in de eerste zes maanden vorig jaar.

Van de drie priotiteitsmarkten van Unilever groeiden de Verenigde Staten en India sterk. De verkoop in China bleef achter, met name door lockdowns vanwege corona.

Bron: NOS, Unilever

Thema's
Meer over
Lees ook
ABN AMRO: winstmarges in food onder druk

ABN AMRO: winstmarges in food onder druk

De stijgende kosten voor energie, grondstoffen en lonen in combinatie met de dalende koopkracht zetten de winstmarges in food onder druk. Dit gaat ten koste van verduurzaming en innovatie in foodsector. Dat blijkt uit de sectorprognose Food 2022-2023 van ABN AMRO.

Omzetstijging Ter Beke

Omzetstijging Ter Beke

Ter Beke sloot de eerste helft van 2022 af met een hogere omzet en lagere bedrijfswinst. In totaal kwam de omzet van de Belgische vleeswaren en diepvriesmaaltijdenproducent uit op 373 miljoen euro. Dat meldt Ter Beke in een persbericht op de website.

Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

Het is Ben & Jerry’s niet gelukt de verkoop in Israël te blokkeren. Een rechter in New York heeft het verzoek tot een voorlopige voorziening afgewezen.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren