Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Unilever Gebouw 2

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale groei", zegt Unilevertopman Alan Jope.

De winstmarge van Unilever daalde wel licht. De nettowinst daalde van €3,4 miljard in de eerste helft van vorig jaar naar €3,2 miljard dit jaar. Het verkoopvolume nam 1,6 procent af, terwijl de prijzen met 9,8 procent stegen. De winst lag 1,7 procent hoger dan in de eerste zes maanden vorig jaar.

Van de drie priotiteitsmarkten van Unilever groeiden de Verenigde Staten en India sterk. De verkoop in China bleef achter, met name door lockdowns vanwege corona.

Bron: NOS, Unilever

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Thema's
Meer over
Lees ook
6 miljard euro omzet voor HelloFresh in 2021

6 miljard euro omzet voor HelloFresh in 2021

Maaltijdboxbedrijf HelloFresh realiseerde in 2021 een omzet van bijna 6 miljard euro. Het laatste kwartaal van 2021 behaalde het bedrijf een recordomzet die 1,58 miljard euro bedroeg.

Hogere netto-omzet voor FrieslandCampina in 2021

Hogere netto-omzet voor FrieslandCampina in 2021

De netto-omzet van FrieslandCampina steeg in 2021 met 3,2 procent met 11,5 miljard euro. Gecorrigeerd door valuta-effecten steeg de omzet met 4,3 procent. Dit komt met name door prijsverhogingen, hogere basiszuivelprijzen en voorzicht herstel van de out-of-home-markten in Europa, zegt FrieslandCampina in een persbericht. De nettowinst van het bedrijf...

Foodwatch haalt Knorr bouillonblokjes uit de schappen wegens giftige minerale olie

Foodwatch haalt Knorr bouillonblokjes uit de schappen wegens giftige minerale olie

Voedselwaakhond foodwatch heeft in verschillende Europese supermarkten de schappen van Knorr bouillonblokjes leeggehaald om consumenten te beschermen tegen gevaarlijke minerale oliën. Foodwatch beschuldigt fabrikant Unilever ervan de producten te blijven verkopen ondanks dat laboratoriumtests een verontreiniging met zogenaamde aromatische minerale oliën...