Hogere sinterklaasomzet voor supermarkten

saint-nicholas-2940508_1280

Supermarkten hebben dit jaar flink meer verdiend aan Sinterklaas, in vergelijking met vorig jaar. Dat meldt het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven. In de week voor Sinterklaas kwam de omzet van de supermarkten uit op het recordbedrag van €754 miljoen, 5,4% meer dan in 2017. Vorig jaar kwam de omzet in de week voor Sinterklaas uit op €715 miljoen. "Een mooi begin van de decembermaand, dat vertrouwen geeft voor de kerstperiode," aldus de koepel.

Zoetigheid

De Sinterklaasviering gaat gepaard met 'extra gezelligheid', waarvoor consumenten diverse hartige hapjes en zoet lekkers in huis halen. De best verkochte Sinterklaaslekkernijen zijn achtereenvolgens pepernoten, chocoladepepernoten, gevuld speculaas, speculaasbrokken en chocoladeletters. Die laatste bij voorkeur in de vorm van een 'smaakletter', meldt het CBL, zoals Melk Stroopwafel, Melk Pecan Karamel Zeezout en Wit Kruidnoten.

Bron: Foodlog

Lees ook
Supermarkten stellen boeren aansprakelijk voor schade blokkades, ministerie ‘kijkt maandag verder’

Supermarkten stellen boeren aansprakelijk voor schade blokkades, ministerie ‘kijkt maandag verder’

In een persbericht schrijven de gezamenlijke Nederlandse supermarkten (verenigd in het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel) dat ze veel begrip hebben voor de zorgen van Nederlandse boeren. Tegelijkertijd tonen ze zich ‘bezorgd over de aangekondigde acties van Farmers Defence Force gericht op het verstoren van de voedselvoorziening in Nederland.

De werkdag van: Redmer Oostland, Van Delft

De werkdag van: Redmer Oostland, Van Delft

Redmer Oostland is manager quality control bij de grootste pepernotenfabriek van Nederland: Van Delft Biscuits. De levensmiddelentechnoloog ziet erop toe dat de biscuits, taai-taaipoppen en pepernootjes voldoen aan de kwaliteitseisen.  Van Delft heeft volgens Oostland een geïntegreerde kwaliteitszorg. De mensen op de werkvloer voeren zelf...

Verkoop vleesvervangers in supermarkt neemt toe

Verkoop vleesvervangers in supermarkt neemt toe

De trend is al een tijdje gaande. Consumenten kiezen er voor om minder vlees te eten. Uit cijfers van onderzoeksbureau IRI blijkt dat sinds 2017 de verkoop van vleesvervangers in de supermarkt met 51 procent is toegenomen. Dit gaat ten koste van de verkoop van vlees.