Hogere sinterklaasomzet voor supermarkten

saint-nicholas-2940508_1280

Supermarkten hebben dit jaar flink meer verdiend aan Sinterklaas, in vergelijking met vorig jaar. Dat meldt het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven. In de week voor Sinterklaas kwam de omzet van de supermarkten uit op het recordbedrag van €754 miljoen, 5,4% meer dan in 2017. Vorig jaar kwam de omzet in de week voor Sinterklaas uit op €715 miljoen. "Een mooi begin van de decembermaand, dat vertrouwen geeft voor de kerstperiode," aldus de koepel.

Zoetigheid

De Sinterklaasviering gaat gepaard met 'extra gezelligheid', waarvoor consumenten diverse hartige hapjes en zoet lekkers in huis halen. De best verkochte Sinterklaaslekkernijen zijn achtereenvolgens pepernoten, chocoladepepernoten, gevuld speculaas, speculaasbrokken en chocoladeletters. Die laatste bij voorkeur in de vorm van een 'smaakletter', meldt het CBL, zoals Melk Stroopwafel, Melk Pecan Karamel Zeezout en Wit Kruidnoten.

Bron: Foodlog

Lees ook
95 procent van huishoudens koopt biologisch

95 procent van huishoudens koopt biologisch

In 2019 kocht 95,1 procent van de huishoudens biologische producten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek dat is uitgevoerd door Gfk in opdracht van Bionext. De meerderheid (89 procent) koopt deze producten gewoon in de supermarkt.

Supermarkten draaien top-omzet door corona

Supermarkten draaien top-omzet door corona

De detailhandel heeft in de maand maart gemiddeld 3,5% meer omzet gedraaid dan vorig jaar. Het verkoopvolume groeide met 2%. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.

CBL: Groothandels moeten tijdelijk open voor publiek

CBL: Groothandels moeten tijdelijk open voor publiek

Omdat de Covid-19 crisis leidt tot een aanhoudende hamsterwoede onder het publiek én omdat de horeca is weggevallen vragen supermarkten premier Rutte om een opmerkelijke maatregel. Ze willen dat hij horecagroothandels openstelt voor publiek. Dat betekent dus dat je zonder pasje naar onder meer de Sligro, Makro en de Hanos zou mogen. Het betekent...