Hogere sinterklaasomzet voor supermarkten

saint-nicholas-2940508_1280

Supermarkten hebben dit jaar flink meer verdiend aan Sinterklaas, in vergelijking met vorig jaar. Dat meldt het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven. In de week voor Sinterklaas kwam de omzet van de supermarkten uit op het recordbedrag van €754 miljoen, 5,4% meer dan in 2017. Vorig jaar kwam de omzet in de week voor Sinterklaas uit op €715 miljoen. "Een mooi begin van de decembermaand, dat vertrouwen geeft voor de kerstperiode," aldus de koepel.

Zoetigheid

De Sinterklaasviering gaat gepaard met 'extra gezelligheid', waarvoor consumenten diverse hartige hapjes en zoet lekkers in huis halen. De best verkochte Sinterklaaslekkernijen zijn achtereenvolgens pepernoten, chocoladepepernoten, gevuld speculaas, speculaasbrokken en chocoladeletters. Die laatste bij voorkeur in de vorm van een 'smaakletter', meldt het CBL, zoals Melk Stroopwafel, Melk Pecan Karamel Zeezout en Wit Kruidnoten.

Bron: Foodlog

Lees ook
Jumbo wil in Vlaanderen meer dan 100 winkels openen

Jumbo wil in Vlaanderen meer dan 100 winkels openen

Drie winkels wil supermarktketen Jumbo dit jaar in Vlaamstalig België openen. De eerste moet in november open gaan, in het Limburgse Pelt. Daarna reiken de ambities hemelhoog: volgend jaar 12 à 15, en op termijn "meer dan honderd winkels in Vlaanderen", zegt Peter Isaac, managing director van Jumbo België, in een exclusief gesprek met...

Minder verpakkingen in supermarkten

Minder verpakkingen in supermarkten

Supermarkten gaan de komende jaren minderen met hun verpakkingen, en de verpakkingen die overblijven moeten duurzamer. Dat heeft branchevereniging CBL met de supermarkten afgesproken. Milieuorganisatie Milieu Centraal is kritisch op de gestelde doelen en hoopt op meer. Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) zet zich in voor minder en duurzamere...

Minder groei en meer concurrentie voor biologische voeding

Minder groei en meer concurrentie voor biologische voeding

De markt voor biologische voeding groeit al geruime tijd harder dan de markt voor reguliere voeding. Die groei zal de komende jaren onder druk komen te staan door toenemende concurrentie, voorspelt RaboResearch. Rabobank voorspelt dat de marktgroei voor biologische producten de komende jaren iets zal afzwakken, maar nog altijd rond de 3-4% zal liggen....