Supermarkten hebben dit jaar flink meer verdiend aan Sinterklaas, in vergelijking met vorig jaar. Dat meldt het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven. In de week voor Sinterklaas kwam de omzet van de supermarkten uit op het recordbedrag van €754 miljoen, 5,4% meer dan in 2017. Vorig jaar kwam de omzet in de week voor Sinterklaas uit op €715 miljoen. "Een mooi begin van de decembermaand, dat vertrouwen geeft voor de kerstperiode," aldus de koepel.

Zoetigheid

De Sinterklaasviering gaat gepaard met 'extra gezelligheid', waarvoor consumenten diverse hartige hapjes en zoet lekkers in huis halen. De best verkochte Sinterklaaslekkernijen zijn achtereenvolgens pepernoten, chocoladepepernoten, gevuld speculaas, speculaasbrokken en chocoladeletters. Die laatste bij voorkeur in de vorm van een 'smaakletter', meldt het CBL, zoals Melk Stroopwafel, Melk Pecan Karamel Zeezout en Wit Kruidnoten.

Bron: Foodlog

Altijd op de hoogte blijven?