Hot, hip en happening - maar wel verantwoord

Kitkat

Deze maand kun je bij de KITKAT Chocolatory op Utrecht Centraal Station je eigen Kitkat laten maken. Met gecertificeerde en verantwoorde chocolade. En natuurlijk niet voor kinderen.

Door Cécile Janssen - Foodlog

Sinds vorige week is de rode 'bonbondoos' op Utrecht CS open. Zeven dagen per week kunnen klanten er terecht voor een van de 6 Special Editions, of om hun eigen persoonlijke, exclusieve Kitkat samen te stellen.

De allereerste eigengemaakte Kitkat was die van BN'er Geraldine Kemper. Nou valt dat eigengemaakt wel mee: je kiest uit een Kitkat van pure, melk of witte chocolade. Daar kies je vervolgens 3 toppings bij, zoals chocoladeschaafsel, gedroogde frambozen, popcorn, stukjes stroopwafel of kokossnippers. Die worden vervolgens live door een chocolatier op de achterkant van de Kitkat aangebracht, waarna het geheel verpakt wordt in een luxe doosje en met een opdruk naar keuze. Doorlooptijd: maximaal een half uur. Prijs: €4,50. Duurt het je te lang, dan kun je ook de al kant-en-klare Special Editions (met de klinkende namen Movie Time, Sweet Roses, So Nutty, Heavenly Dark, Spicy Ginger en The Dutch) meenemen, die zijn net zo duur.

https://www.foodlog.nl/files/achtergrond/20171129_ANP_Nestle_DEF.mp4

Met de pop-up store speelt Nestlé in op de trend van bijzondere producten voor de feestdagen en personalisering, het 'op maat' bedienen van de klanten. Daarbij wijst Nestlé er redelijk subtiel op - in de winkel speelt aan de zijkant een videofilmpje - dat alle chocolade van de Kitkats 100% duurzaam ingekocht is volgens het Nestlé Cocoa Plan, in samenwerking met UTZ.

Maar naast alle glitter en bombarie, viel mij een klein detail op. Onderaan de persberichten, waarmee Nestlé het nieuws over de Kitkat Chocolatery bekend maakte, staat een simpel zinnetje: N.B.: Wij vinden het belangrijk uiterst zorgvuldig en verantwoordelijk om te gaan met communicatie over onze merken, producten en diensten richting kinderen. We vragen media waarvan het publiek voor 25 procent of meer bestaat uit kinderen tot en met 13 jaar onze persberichten niet te publiceren.

Kijk, dát vind ik nu verantwoord.

Lees ook
Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland, openden maandag 14 september de eerste On the Way to PlanetProof week. Tot en met 19 september staan de producten met het keurmerk in de spotlights in supermarkten, televisiespots en social media.

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.