Hulp gezocht bij in markt zetten groentepaté

22 oktober 2015

Ondernemers Ton en Lianne van Hees en het bedrijf Jansen Ei hebben met hulp van TOP een paté op basis van groente ontwikkeld, als beleg voor op brood of toast. Nu worden partners gezocht om het samen in de markt te zetten.

Met het idee voor groentepaté heeft het echtpaar Van Hees in 2013 deelgenomen aan de wedstrijd Superstarter Peelland. Groentepaté eindigde toen bij de beste drie ideeën. Vervolgens is een project gestart met subsidie van de Provincie Limburg.

Recepturen, procedés en haalbaarheid

TOP, dat werkt met een multidisciplinair team van procestechnologen, levensmiddelentechnologen en fooddesigners, heeft verschillende recepturen en procedés getest en het concept voor de groentepaté ontwikkeld. Ook heeft TOP de haalbaarheid en het industriële proces voor het concept bepaald.

“Met deze haalbaarheidsstudie hebben de producenten een beeld van de te verwachten processen en de kostenindicaties”, vertelt Dennis Favier, creative director van TOP. Op basis daarvan konden de ondernemers de afweging maken voor een daadwerkelijke productie.

Ei voor textuur en voedingswaarde

Behalve groente vormt ook ei een belangrijk onderdeel voor de paté. Dit voor de textuur en de stevigheid. Daarnaast is het eiwit een waardevolle aanvulling op de voedingswaarde van de groenten.

Janssen Ei is als partner bij het project betrokken. The Food Agency heeft voor de groentepaté een verpakking ontworpen (zie foto) en de positionering van het product bepaald.

Investeerder of producent?

Nu nodigen de ondernemers geïnteresseerde investeerders en producenten uit om samen met hen dit concept in de markt te gaan zetten. Het geld is nodig om een eigen productie op te zetten of om bij een geïnteresseerde producent batches te draaien. Meer info

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?