IFFI Masterclass: marketing en sales in de voedingsmiddelenindustrie

EVMI_IFFI Masterclass

Ingredients For Food Innovators organiseert van 7 tot 9 november een masterclass Industrial Marketing & Sales 2.0. Een must voor iedere professional die te maken heeft met het op de markt brengen en verkopen van ingrediënten, halffabricaten en industriële eindproducten binnen de levensmiddelenindustrie.

Drie keer per jaar organiseert het IFFI netwerk masterclasses voor leden en niet-leden. In november staan marktgerichte onderwerpen op het programma, voortkomend uit actuele vraagstukken op het gebied van marketing en sales binnen de voedingsmiddelenindustrie. Professoren en experts uit de branche delen hun kennis op het gebied van industriële marketing, prijsstrategie, strategische inkoop en industriële sales. Na afloop van de inhoudelijke presentaties en interactieve workshops worden op woensdag- en donderdagavond sociale activiteiten georganiseerd en is er de gelegenheid om met collega’s uit de branche van gedachten te wisselen.

Voor wie?

Deze IFFI Masterclass is gericht op marketing directors, sales directors en sales managers, (key)account managers, marktanalisten, marketing- en communicatieprofessionals, business development managers en collega’s uit de levensmiddelenindustrie die streven naar commerciële expertise in hun huidige en toekomstige posities.

Meer informatie en het volledige programma zijn te vinden op de website van IFFI.

Lees ook
Spaanse producent onder vuur vanwege racistisch snoepmerk

Spaanse producent onder vuur vanwege racistisch snoepmerk

In Spanje is een online petitie opgezet tegen de Spaanse snoepfabrikant Lacasa S.A. om het merk Conguitos uit de handel te halen. De chocoladebolletjes worden voorzien van illustraties die volgens de initiatiefnemers van de petitie zwarte mensen stigmatiseren. De petitie maakt gebruik van het momentum dat is gecreëerd door de opleving van...

Coronacrisis zorgt niet voor doorbraak D2C-verkoop

Coronacrisis zorgt niet voor doorbraak D2C-verkoop

Veel voedselproducenten zoeken manieren om het wegvallen van de horeca te compenseren. Zo experimenteren sommige producenten met directe levering aan de consument. Denk aan de boerderijboxen die ineens in populariteit stijgen, of een bierbrouwer als Grolsch die uit nood zijn producten bij consumenten thuis levert. Zou de coronacrisis de manier waarop...

Nadruk op dierenwelzijn is geen effectieve marketing

Nadruk op dierenwelzijn is geen effectieve marketing

Marketingstrategieën die de nadruk leggen op dierenwelzijn, zijn bij grote groepen consumenten niet effectief. Dat concludeert onderzoeker Lenka van Riemsdijk in haar promotieonderzoek bij Wageningen University & Research. Er zou meer voordeel te behalen bij een boodschap waarbij dierenwelzijn en het eigenbelang van de consument niet tegenover...