IFFI Masterclass: Meer met minder suiker

EVMI_IFFI Masterclass

Ingredients For Food Innovators organiseert op donderdag 28 en vrijdag 29 juni een masterclass Innovations met als thema: Sweet Reductions - Less is more. Geheel gewijd aan het verminderen van het gebruik van suiker in de voedingsmiddelenindustrie.

IFFI Masterclass

Drie keer per jaar organiseert het IFFI masterclasses voor leden en niet-leden en de editie van eind juni draait om suiker: waar staan we nu en wat ligt er in het verschiet? Producenten van eindproducten en ingrediënten delen hun ervaringen met het verminderen van suiker in voeding zonder dat smaak en textuur in gevaar komen. Na afloop van de presentaties is er steeds gelegenheid om met collega’s uit de ingrediëntenindustrie van gedachten te wisselen.

Het IFFI heeft FrieslandCampina, KraftHeinz en Peijnenburg bereid gevonden hun ervaringen te presenteren. Op vrijdagochtend laat Meester Boulangier en Meester Patissier Robèrt van Beckhoven zien, hoe hij in zijn ambachtelijke bakkerij het ‘minder is meer’-principe hanteert op het gebied van suiker. De masterclass vindt beide dagen ook plaats bij Robèrt en zijn nieuwste onderneming, Kafé Van Leer in Oisterwijk. 

Voor wie?

Innovatie/R&D managers, market intelligence en marketing managers, business development en consumer insight managers, product development specialisten, proces- en applicatietechnologen en medewerkers uit de ingrediëntenindustrie die geïnteresseerd zijn in innovatieve methoden om minder suiker te gebruiken, zijn van harte welkom. 

Kijk voor het volledige programma en om u aan te melden op deze pagina van het IFFI.

Lees ook
Cichorei vervangt suiker in AH snoep en drop

Cichorei vervangt suiker in AH snoep en drop

Vanaf vandaag ligt in het schap bij Albert Heijn drop en snoep van het eigen merk met 30% minder suiker. De supermarktketen breidt daarnaast ook het assortiment suikervrije producten uit met suikervrij snoep. Dat meldt de marktleider in een persbericht. Aan het nieuwe assortiment drop en snoep zijn geen zoetstoffen toegevoegd. Een natuurlijk...

'Vanille' wordt 'vanillesmaak'

'Vanille' wordt 'vanillesmaak'

Alle grote producenten, waaronder Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi, Arla, Superunie, Plus, Zuivelhoeve, Dirk en Dekamarkt, gaan hun vanilleproducten aanpassen naar aanleiding van de klachtenprocedure die Foodwatch vorige maand won tegen FrieslandCampina over vanillevla zonder vanille. Dat maakt foodwatch bekend.In de door Foodwatch tegen FrieslandCampina...

Van data naar productiviteit

Van data naar productiviteit

Met de razendsnelle ontwikkelingen in technologie en digitalisering, worden onze fabrieken continue slimmer en autonomer. Wat betekent dat voor de operators achter de besturingssystemen? En als verandering en vernieuwing de enige constante factoren zijn, wat komt er dan eerst, de tools of het gedrag? En als het gaat om gedrag, hoe kun je leren presteren...