IFFI Masterclass: Meer met minder suiker

EVMI_IFFI Masterclass

Ingredients For Food Innovators organiseert op donderdag 28 en vrijdag 29 juni een masterclass Innovations met als thema: Sweet Reductions - Less is more. Geheel gewijd aan het verminderen van het gebruik van suiker in de voedingsmiddelenindustrie.

IFFI Masterclass

Drie keer per jaar organiseert het IFFI masterclasses voor leden en niet-leden en de editie van eind juni draait om suiker: waar staan we nu en wat ligt er in het verschiet? Producenten van eindproducten en ingrediënten delen hun ervaringen met het verminderen van suiker in voeding zonder dat smaak en textuur in gevaar komen. Na afloop van de presentaties is er steeds gelegenheid om met collega’s uit de ingrediëntenindustrie van gedachten te wisselen.

Het IFFI heeft FrieslandCampina, KraftHeinz en Peijnenburg bereid gevonden hun ervaringen te presenteren. Op vrijdagochtend laat Meester Boulangier en Meester Patissier Robèrt van Beckhoven zien, hoe hij in zijn ambachtelijke bakkerij het ‘minder is meer’-principe hanteert op het gebied van suiker. De masterclass vindt beide dagen ook plaats bij Robèrt en zijn nieuwste onderneming, Kafé Van Leer in Oisterwijk. 

Voor wie?

Innovatie/R&D managers, market intelligence en marketing managers, business development en consumer insight managers, product development specialisten, proces- en applicatietechnologen en medewerkers uit de ingrediëntenindustrie die geïnteresseerd zijn in innovatieve methoden om minder suiker te gebruiken, zijn van harte welkom. 

Kijk voor het volledige programma en om u aan te melden op deze pagina van het IFFI.

Lees ook
Moedermelk voor grote mensen

Moedermelk voor grote mensen

De grote chemieconcerns DowDuPont en BASF investeren miljoenen in de productie van een suiker die alleen in moedermelk voorkomt. Ze mikken op een nieuwe markt voor volwassenen. Want wat goed is voor de mensenbaby kan ook goed zijn voor grote mensen, denken beide bedrijven. Nu al kunnen DowDuPont en BASF de zogenoemde HMO-suikers nauwelijks aangesleept...

‘Gezonde’ chocolade wint in Nederland van andere zoetigheden

‘Gezonde’ chocolade wint in Nederland van andere zoetigheden

Nederlandse consumenten eten minder snoepgoed, maar wel meer chocolade. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van ABN Amro.Sinds 2005 is het aantal snoepwinkels in Nederland met een kwart afgenomen, van 379 toen naar 277 nu. In dezelfde periode daalde het vloeroppervlak van de snoepwinkels met een derde. Uit Noord-Brabant, Limburg en Gelderland...

FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt. FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de...