IFFI presenteert: changemakers in food

Dutch Weedburger

Ingredients For Food Innovators organiseert op donderdag 20 september een dinner meeting rondom het thema Toekomstbestendig voedsel. Sprekers zijn Mark Kulsdom (The Dutch Weed Burger) en Peter Verstrate (Mosa Meat). Aansluitend brengen leden vrijdag 21 september een bezoek aan het Cosun innovation center van nieuw IFFI-lid Royal Cosun.

Toekomstbestendig voedsel

Waarom zijn changemakers in de ingrediëntenindustrie zeldzaam en zien we te weinig out-of-the-box innovaties in voedsel? We hebben nieuwe oplossingen nodig om alle monden te kunnen voeden en mondiale problemen als klimaatverandering, ontbossing, verlies van biodiversiteit, obesitas en andere gezondheidskwesties aan te pakken. Hoewel toekomstige consumentenbehoeften radicale oplossingen rechtvaardigen, lijken de consumenten van vandaag deze nog slechts stapsgewijs te accepteren.

Vanuit het thema ‘Voedselconcepten voor een duurzame toekomst’ delen managers en professionals tijdens deze dinner meeting strategische en praktische inzichten met betrekking tot het ontwikkelen en vermarkten van revolutionaire voeding. Peter Verstrate, CEO en medeoprichter van Mosa Meat en Mark Kulsdom, CEO en medeoprichter van The Dutch Weed Burger, twee changemakers, laten deze avond zien hoe zij buiten de gebaande paden gedacht en gehandeld hebben (en nog steeds handelen). Welke kansen en moeilijkheden kwamen zij tegen en wat kunt u daarvan leren? Het IFFI-netwerk biedt leden en niet-leden uit de voedingsindustrie de kans om met de sprekers en de andere deelnemers in gesprek te gaan over de introductie en acceptatie van toekomstbestendige ingrediënten en de onderliggende technologieën.

Sprekers Mark Kulsdom en Peter Verstrate

Ondernemer en ex-milieuactivist Mark Kulsdom begon zijn weedburger-avontuur in 2012. "We wilden een plantaardig product maken dat de massa zou aanspreken. De burger is het icoon van vleeseters." Zes jaar later staat de burger op het menu van 200 Nederlandse restaurants, is het assortiment uitgebreid en serveert 'House of Seaweed' in Amsterdam veganistisch comfortvoedsel op het hoogste niveau.

Peter Verstrate is de voedseltechnicus achter 's werelds eerste slachtvrije hamburger. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in de verwerkende vleesindustrie in verschillende seniorfuncties, variërend van R&D tot QA tot Operations. Peter is medeoprichter van Mosa Meat en is als CEO gericht op het op de markt brengen van de eerste commerciële gekweekte vleesproducten.

Voor wie?

Managing directors, commercial directors, (key)account managers, market intelligence en consumer insight managers, marketing en communicatie professionals, markt en business development managers en alle collega’s uit de voeding- en ingrediëntenindustrie die geïnteresseerd zijn in het ontwikkelen en in de markt zetten van revolutionaire voedings(ingrediënten)concepten zijn welkom.

Kijk voor het volledige programma en om u aan te melden op deze pagina van het IFFI.

 
Lees ook
Generatie Z wil alles tegelijk: vers, verrassend, lekker, gezond, kant-en-klaar

Generatie Z wil alles tegelijk: vers, verrassend, lekker, gezond, kant-en-klaar

Makers van voedsel die in de toekomst geld willen kunnen verdienen, doen er goed aan om te kijken naar de consumenten van de toekomst. De stijgende koopkracht van Generatie Z drukt zijn stempel op het voedsellandschap. Dit van jongs af aan met internettoepassingen opgegroeide leeftijdscohort heeft andere en meer specifieke verwachtingen van voeding...

Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers, uitgever van vakbladen zoals EVMI en Bakkers in Bedrijf, lanceert op 19 oktober Foodbanen.nu. Door de samenwerking met een aantal andere uitgevers groeit deze nieuwe vacaturewebsite voor de Agro, Food & Drinks-branches binnen een paar weken naar een bereik van meer dan 300.000 professionals.

Kweekvleesproducenten willen kweekburger over een paar jaar op de markt

Kweekvleesproducenten willen kweekburger over een paar jaar op de markt

Meatable, een Nederlandse start-up die kweekvlees maakt, wil in 2023 hun eerste producten in de markt hebben. In 2025 moeten deze producten op grote schaal verkrijgbaar zijn.