Iglo: 74 miljoen euro voor nieuwe producten

6 maart 2014

AMSTERDAM - Iglo investeert 74 miljoen euro om jaarlijks 8 tot 15 nieuwe producten in Europa op de markt te brengen. Het bedrijf denkt óók aan ontbijtproducten. In Nederland start een campagne, met nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe verpakking.

Dat zei ­Harald Guimarães, marketingdirecteur Iglo Nederland, bij de presentatie van de nieuwe campagne, melden Levensmiddelenkrant en Het Financieele Dagblad.

Iglo gaat zich meer richten op lokale marktbewerking, dus ook op de Nederlandse consument.

Met de marketingcampagne ‘Zo smaakt het leven’ wil het bedrijf de aandacht van haar diepvriesproducten verschuiven van kwaliteits- en gemaksvoeding naar ‘genieten’, als hulp bij het maken van betere maaltijden. Het bedrijf wil met nieuwe producten bij alle maaltijden op tafel te komen.

Vanaf 7 maart

De eerste tv-commercials, met nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe verpakking, zijn op vrijdag 7 maart voor het eerst te zien.

De Nederlandse campagne maakt onderdeel uit van een grote Europese campagne waarmee eigenaar en investeerder Permira de merken Iglo, Birds Eye (UK) en Findus (Italië) verder wil uitbouwen.

De nieuwe merkboodschap legt meer de nadruk op gezondheid, versheid en duurzaamheid, om zo de concurrentie met vers aan te gaan. Het bedrijf stelt dat diepvries ‘minstens gelijkwaardig en soms zelf beter van kwaliteit is dan vers’.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?