Ingrediëntenindustrie wil van jagersvereniging leren

Iffi

Rosanne Hertzberger zwengelt 3 november tijdens het ‘Ingredients exposed’ congres de discussie aan over transparantie binnen de Nederlandse voedings(ingrediënten)industrie. Daarna volgen presentaties van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, circulair modemerk MUD Jeans en de European Bioplastics Association. Wat kan de voedingsingrediëntenindustrie leren van branchevreemde cases?

Globalisering en de integratie van productieketens hebben het wereldwijd managen van voedselveiligheid, kwaliteit en integriteit complex gemaakt, met negatieve gevolgen voor het consumentenvertrouwen in voeding en de leveranciers daarvan. Om vertrouwen te behouden of te (he)winnen, investeren voedingsmiddelproducenten massaal in ketenoptimalisatie, traceability, hogere voedselveiligheid en betere kwaliteit. Ze doen dat met nieuwe productiemethoden, technologieën en wetenschappelijke kennis. Investeren in communicatie is in dit verhaal echter net zo belangrijk vindt Ingredients For Food Innovators (IFFI), het Nederlandse netwerk voor senior managers in de voedingsingrediëntenindustrie.

Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging

Tijdens het congres op 3 november laten verschillende branches daarom zien hoe zij communicatie en reputatie rondom hun ‘product’ aanpakken. De eerste spreker die voer aanlevert voor een paneldiscussie is Janneke Eigeman. Als teamleider communicatie van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging weet zij alles van omgaan met een kritisch publiek. Begin 2016 werd ze verkozen tot Communicatievrouw van 2015 door Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. De afgelopen vier jaar werkte ze aan het verbeteren van het imago van de jagers in Nederland door nut en noodzaak onder de aandacht te brengen. Een case waar de voedingsmiddelenindustrie van kan leren.

Aanmelden

IFFI organiseert op 3 november  de tweede editie van het Ingredients Event rondom de vraag: Is transparantie de sleutel om het vertrouwen van consumenten en ketenpartners te winnen en vast te houden?

De presentaties en discussies tijdens deze dag staan in het teken van transparantie, voedselveiligheid en voedselkwaliteit binnen de thema’s markets, operations en innovations.

Professionals uit de Nederlandse voedings- en ingrediëntenindustrie – werkzaam in commercie, communicatie, productie en innovatie – zijn van harte welkom om hun visie en ervaringen te delen met Hertzberger, Eigeman en de andere sprekers.

Aanmelden kan nog op de website: http://www.ingredientsforfoodinnovators.com/iffi/iffi-ingredients-event-2017-registration/.

Lees ook:

IFFI legt ingrediënten bloot ( )

Lees ook
Van data naar productiviteit

Van data naar productiviteit

Met de razendsnelle ontwikkelingen in technologie en digitalisering, worden onze fabrieken continue slimmer en autonomer. Wat betekent dat voor de operators achter de besturingssystemen? En als verandering en vernieuwing de enige constante factoren zijn, wat komt er dan eerst, de tools of het gedrag? En als het gaat om gedrag, hoe kun je leren presteren...

Oatly wil klimaatvoetafdruk op alle voedselproducten

Oatly wil klimaatvoetafdruk op alle voedselproducten

“Hé voedingsindustrie, laat ons je cijfers zien!” – Zo luidt de campagne van plantaardige zuivelvervanger Oatly. Sinds een aantal weken publiceert Oatly de klimaatvoetafdruk van zijn producten op de verpakkingen, en het bedrijf vindt dat de hele voedingsmiddelenindustrie dat moet doen. ‘Wanneer je met het vliegtuig gaat,...

IFFI Masterclass Innovations: innoveer en co-creëer!

IFFI Masterclass Innovations: innoveer en co-creëer!

Ingredients For Food Innovators organiseert op donderdag 11 en vrijdag 12 april in Rotterdam een masterclass Innovations met bovengenoemd thema. Geheel gewijd aan SMART en AGILE innoveren in de voedingsindustrie. Drie keer per jaar organiseert het IFFI netwerk masterclasses voor leden en niet-leden en de editie van april draait om ‘anders’...