Innovation & Trend Seminar tijdens Horecava 2018

21 november 2017

De Horecava en partners nodigen decision makers uit de foodservice en foodretail branche uit om deel te nemen aan het vierdaagse seminarprogramma van het Innovation & TrendLAB tijdens de beurs. In deze sessies geven topsprekers hun visie op de invloed van de ontwikkelingen in de foodsector. De thema’s die aan bod komen zijn technologie, identiteit, third places en circulariteit. Tussendoor geven ondernemers presentaties in TEDx-achtige stijl over de veranderende markt en het effect daarvan op hun bedrijf.

Michiel Bakker van Google Food trapt als eerste spreker af op maandag 8 januari. Hij gaat in op het food programma dat Google voor zijn medewerkers heeft gelanceerd. Dat programma maakt gezond en lekker eten voor alle werknemers toegankelijk en aantrekkelijk door zogenoemde third places te creëren. Dat zijn multifunctionele en creatieve omgevingen waar mensen eten en drinken op een andere manier beleven.

Florian Brunsting van UberEATS is spreker op de tweede dag van de Horecava en laat zien hoe UberEATS data verzamelt via de bezorgapp en daarmee gedetailleerd inzicht krijgt in klantbehoeften.

Bart van den Nieuwenhof van La Place deelt op de derde dag zijn verhaal over hoe de La Place-app klantloyaliteit creëert door elke app-gebruiker gratis een tweede kopje koffie aan te bieden. Met minimale kosten brengt La Place op deze manier het klantgedrag maximaal in kaart. Jan Terlouw, oud-politicus en schrijver, sluit het programma af op donderdag 11 januari. Hij staat stil bij de trend van circulariteit en geeft een ‘klimaat wake up call’.

Na de topspreker volgt dagelijks een mix aan korte inspiratiepresentaties door ondernemers uit de branche zoals Consumatics (onderzoek naar consumentengedrag).

De Horecava vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam. Meer informatie over Horecava 2018 is te vinden op www.horecava.nl.

Altijd op de hoogte blijven?