Inschrijving Dutch Agri Food Week geopend

EVMI_Dutch Agri Food Week

De vierde editie van Dutch Agri Food Week vindt plaats van 5 tot en met 16 oktober 2018. De toekomst van ons eten staat centraal: wat eten we nu en in 2050? Dutch Agri Food Week nodigt bedrijven, organisaties, overheden en kennisinstellingen uit om mee te doen met hun eigen event.

Dutch Agri Food Week versterkt het positieve beeld van de Nederlandse agrifood sector. Het programma wordt in de komende maanden ontwikkeld door de deelnemende regio’s en partners van de week. Gezamenlijk laten zij zien hoe we in Nederland werken aan lekker, veilig en gezond voedsel en wat er in de totale keten nodig is om dat nog jaren voor elkaar te krijgen.

Elies Lemkes, voorzitter Stichting Dutch Agri Food Week: ‘Tijdens Dutch Agri Food Week vertellen we het verhaal van ‘grond tot mond’. Daarbinnen onderscheiden wij verschillende thematische ontwikkelingen, zoals voedsel en gezondheid, voedseleducatie, transparantie, innovatie en andere ontwikkelingen in de sector. Bedrijven, organisaties en instellingen in de agrifood sector die het antwoord op de vraag ‘wat eten we nu en straks?’ mede vormgeven, vragen we om bij te dragen aan het programma.’

Wereldwijd is er grote belangstelling voor de Nederlandse kennis en technologie op het gebied van duurzame, gezonde en veilige voedselproductie. Dutch Agri Food Week is het grootste podium in Nederland met aandacht voor het stimuleren van innovatie in de agrifood sector én het verbinden van ondernemers, consumenten en overheden. Bedrijven en kennisorganisaties presenteren er hun nieuwste innovaties aan een breed publiek. Iedereen met interesse in voedsel en voedselproductie - van consument tot professional - is welkom tijdens Dutch Agri Food Week.

EVMI_Start_DAFW_2017_persfoto_-_foto_Jeroen_van_der_Wielen1-300x200 Dutch Agri Food Week 2017
Foto: Jeroen van de Wielen

In 2017 trok Dutch Agri Food Week zo’n 50.000 bezoekers tijdens 150 activiteiten en events die 350 betrokken organisaties verspreid door Nederland hebben georganiseerd. Highlights van de vorige editie waren ‘De Grootste Groentekraam’ in Utrecht, kinder-kookwedstrijden, een tour langs de Centers of Expertise in groen onderwijs, kijkje op het erf van de agrariër, startup challenges, World Food Day, congressen en masterclasses over de feiten en fabels rond voedsel.

Lees ook
Nespresso belooft CO2 neutrale koffie per 2022

Nespresso belooft CO2 neutrale koffie per 2022

Nespresso wil dat al zijn koffie in 2022 CO2-neutraal is. Het bedrijf gaat de emissie op verschillende vlakken terugbrengen of compenseren. De belofte past in de langlopende strategie van het bedrijf om te verduurzamen.

Cocreatie: meer dan een buzzword

Cocreatie: meer dan een buzzword

Cocreatie is populair. Het psychologisch aspect ervan heeft zelfs een populaire naam: het IKEA-effect. In 2011 toonde wetenschappelijk onderzoek bij deze retailer aan dat we een product waaraan we zelf een bijdrage hebben geleverd, waardevoller vinden. Er zijn talloze voorbeelden op consumentenniveau. Maar ook eerder in de keten komt cocreatie volop...

Dust Control Partners installeert duurzaam ontstoffingssysteem in Rotterdamse haven

Dust Control Partners installeert duurzaam ontstoffingssysteem in Rotterdamse haven

Dust control Partners installeerde een duurzaam ontstoffingssysteem in de bulkterminal van de Rotterdamse haven. Het gaat om een verwerker van sojabonen en raapzaad. Het systeem brengt het weggezogen stof terug in het productieproces.