Interview: de wereld verbeteren met kruiden

michel-driessen-cr-naomi-heidinga1

Het zijn uitdagende tijden, vindt Michel Driessen, CEO bij Verstegen Spices & Sauces. De markt verschuift, het klimaat verandert, en wereldwijd wordt de politiek instabieler. Michel wil Verstegen niet alleen zo goed mogelijk door deze tijd loodsen, maar er ook een ander bedrijf van maken. ‘Een organisatie die een positieve impact heeft op...
Lees ook
Groente en fruit in de mist

Groente en fruit in de mist

Bemisten wordt het genoemd. Uit een installatie boven groente en fruit in winkels komt mist, FRESH-DEMO onderzocht de afgelopen twee jaar de invloed van mist en een natuurlijk zuur op groente en fruit die in Nederland verkocht worden. De speciale waterdamp moet zorgen voor een langere houdbaarheid. Maar water zorgt toch ook voor voedselonveiligheid?...

Foodbedrijven verbeteren sociaal en milieubeleid

Foodbedrijven verbeteren sociaal en milieubeleid

DEN HAAG - Mondelez komt van plek 6 binnen in de top 4 van foodbedrijven die wereldwijd het beste scoren met verantwoord ondernemen voor mens en milieu. 9 van de top-10 bedrijven hebben hun sociaal en milieubeleid verbeterd. Dat blijkt uit de Behind the Brands ranglijst van Oxfam Novib. Hierbij worden grootste voedingsmiddelenbedrijven beoordeeld op...

Hero over op Fairtradesappen

Hero over op Fairtradesappen

BREDA - Hero stapt voor haar vernieuwde natuurlijke fruitsappen over op fruit met het Max Havelaar keurmerk. Het bedrijf zegt de eerste Nederlandse A-merkfabrikant te zijn die gebruikmaakt van Faitradesappen. Het sap is gemaakt van fruit dat afkomstig is van kleinschalige boeren in ontwikkelingslanden. Omdat het fruit het Max Havelaar keurmerk draagt,...