Interview: de wereld verbeteren met kruiden

michel-driessen-cr-naomi-heidinga1

Het zijn uitdagende tijden, vindt Michel Driessen, CEO bij Verstegen Spices & Sauces. De markt verschuift, het klimaat verandert, en wereldwijd wordt de politiek instabieler. Michel wil Verstegen niet alleen zo goed mogelijk door deze tijd loodsen, maar er ook een ander bedrijf van maken. ‘Een organisatie die een positieve impact heeft op...
Lees ook

Hoe maken we voedselverspilling winstgevend?

MVO Nederland en Wageningen Academy organiseren op donderdag 29 juni de netwerkbijeenkomst “Van food waste naar food profit”. Voedselverspilling Toine Timmermans, programmamanager Sustainable Food Chains, Wageningen University & Research en Bob Hutten, directeur van de Voedselverspillingsfabriek laten vanuit hun expertise zien hoe je voedselverspilling kunt voorkomen en hoe je reststromen optimaal kunt verwaarden. Het programma heeft een dynamische opzet, waarbij deelnemers hun ideeën zullen pitchen en feedback ontvangen van zowel experts als publiek. Praktisch Het is een praktische middag...

Hero over op Fairtradesappen

BREDA - Hero stapt voor haar vernieuwde natuurlijke fruitsappen over op fruit met het Max Havelaar keurmerk. Het bedrijf zegt de eerste Nederlandse A-merkfabrikant te zijn die gebruikmaakt van Faitradesappen. Het sap is gemaakt van fruit dat afkomstig is van kleinschalige boeren in ontwikkelingslanden. Omdat het fruit het Max Havelaar keurmerk draagt, krijgen de telers een rechtvaardige prijs voor hun fruitoogst. De sinaasappels komen van een coöperatie uit de regio São Paulo in Brazilië, terwijl de mango’s voor het multifruitsap afkomstig zijn van 100 samenwerkende telers in India. Bij van der...

Foodbedrijven verbeteren sociaal en milieubeleid

DEN HAAG - Mondelez komt van plek 6 binnen in de top 4 van foodbedrijven die wereldwijd het beste scoren met verantwoord ondernemen voor mens en milieu. 9 van de top-10 bedrijven hebben hun sociaal en milieubeleid verbeterd. Dat blijkt uit de Behind the Brands ranglijst van Oxfam Novib. Hierbij worden grootste voedingsmiddelenbedrijven beoordeeld op hun beleid op het gebied van vrouwen en arbeidsrechten, klimaat, land- en watergebruik, de behandeling van kleine boeren en transparantie. Nestlé, Unilever en Coca-Cola staan opnieuw op 1, 2 en 3 in de ranking. PepsiCo moet plek 4 nu dus delen met Mondelez....