Jasper Kessels nieuwe Retaildirecteur Bierbrouwerij AB InBev

Jasper Kessels_Foto: Ab Inbev

Foto: AB InBev

De nieuwe retaildirecteur van Bierbrouwerij AB InBev is de 33-jarige Jasper Kessels. Hij volgt Mark Hanssen op, die per 1 januari 2020 startte als horecadirecteur bij de brouwer in Nederland.

Kessels begon zijn carrière in 2011 als Category Manager bij Koninklijke Peijnenburg. Tot zijn overstap in 2017 naar AB InBev vervulde hij verschillende retail accountmanagementrollen bij dit bedrijf. Hij startte bij AB InBev als key accountmanager Ahold. Sinds 2019 is hij eindverantwoordelijk voor het Trade Marketing team van de bierbrouwerij. 

Jasper Kessels: “Ik kijk er enorm naar uit te starten als retaildirecteur en samen met onze retailpartners en ons team zo goed mogelijk in te spelen op de wensen van consumenten. Al bijna tien jaar werk ik in de retailwereld, een wereld waar mijn hart ligt. Alle biercategorieën zijn volop in beweging en het is onze ambitie om ook in de pils- en alcoholvrijcategorie marktleider te worden. Het uitbouwen van de introductie van Bud, Leffe Blond 0.0%, het succes van Hertog Jan en het verder verbeteren van de klanttevredenheid van onze retailpartners zijn de belangrijkste prioriteiten voor 2020. Er liggen veel kansen om samen met onze retailpartners consumenten te blijven verrassen met onze mooie bieren, van alcoholvrij tot speciaalbier”.

Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.

Thema's
Lees ook
Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Een verslikking, zo noemt het Belgische weekblad Trends de overname van de Belgische brouwerij Palm door Swinkels Family Brewers. De gewenste resultaten van vooral Palm bleven de afgelopen vier jaar uit. Swinkels, dat tot 2018 Bavaria heette, waardeert de Belgische tak af en leed daardoor vorig jaar een nettoverlies van €5,3 miljoen.

Bierverkoop met 36 procent gedaald

Bierverkoop met 36 procent gedaald

Sinds het ingaan van de maatregelen tegen het coronavirus is de bierverkoop in Nederland met 36 procent gedaald. Sommige kleine brouwers hebben zelfs te maken met een daling van 90 procent. Dat maakt de vereniging Nederlandse Brouwers bekend.

Productie van Corona bier stilgelegd

Productie van Corona bier stilgelegd

De productie van Corona bier in Mexico wordt tijdelijk stilgelegd vanwege het coronavirus. Dat heeft niets te maken met de toevallige gelijknamigheid van het bier en het virus; de productie komt stil te liggen door de Mexicaanse maatregelen tegen de verspreiding van het virus. De Mexicaanse overheid heeft alle non-essentiële activiteiten in de...