AMSTERDAM - Youth Food Movement (YFM), de jongerenbeweging van Slow Food, organiseert een stickeractie waarbij consumenten zichzelf bij Albert Heijn 2 procent korting kunnen geven.
Met de stickeractie protesteert YFM tegen de eenzijdige actie van AH om zonder overleg 2 procentpunt korting te bedingen bij leveranciers. Boeren worden daarvan de dupe, meent YFM. "Een actie van een marktpartij die teveel macht heeft. Maar wie hebben er nou echt de macht? De consument! Wij geven onszelf 2 procent korting."
YFM organiseert donderdagavond onder het mom van een stickeractie in Amsterdam Centrum. "Gewapend met 1000 2% stickers gaan we onszelf trakteren op een korting." Belangstellenden kunnen zich aanmelden via Facebook. Consumenten kunnen de stickers downloaden via de YFM-website.
Lees ook:
- LTO: ‘Kortingseis AH onacceptabel' (12 september 2012)
- AH: fabrikant moet meebetalen aan groei (11 september 2012)