Jorg Oostdam nieuwe General Manager Beyond Meat

20 december 2021 Redactie Vleesmagazine

Jorg Oostdam is de nieuwe General Manager voor Europa bij Beyond Meat. Oostdam heeft meer dan twee decennia ervaring in de voedings- en retailsector. Hij gaat vanuit Nederland leiding geven aan de expansie van de producent van plantaardige producten in Europa.

"Ik ben trots Jorg te verwelkomen als onze nieuwe General Manager in Europa, een heel belangrijke regio voor ons als toekomstgericht wereldwijd proteïne-bedrijf", zegt Ethan Brown, oprichter en CEO van Beyond Meat. "Zijn leiderschapskwaliteiten en ervaring zullen cruciaal zijn in het aanbieden van ons lekkere en voedzame plantaardige producten aan Europese consumenten, in het verder ontwikkelen van onze lokale productiefaciliteiten en innovatiemogelijkheden, en in het uitbouwen van een sterke, lokale supply chain om ons langetermijndoel te halen van prijsevenaring van dierlijk proteïne.”

Carrière Van Oostdam

Oostdam gaf tijdens zijn FMCG-carrière leiding aan internationale expansie, portfolio-uitbreidingen en organisatorische ontwikkeling. Zijn laatste functie was Chief Executive Officer voor Zed Candy, waar hij het merk opnieuw lanceerde en het bedrijf wereldwijd uitbreidde naar veertien nieuwe markten. Daarvoor was hij Vice President en General Manager van EMEA voor Heartland Food Products Group, waar hij de Splenda business en de internationale verkoop- en marketingteams versterkte. Als ervaringsdeskundige bij Mars bekleedde Oostdam 15 jaar lang verschillende leidinggevende functies, waaronder General Manager van Zwitserland en General Manager van Spanje, en marketing- en verkoopfuncties in Nederland en Noord-Europa.

Plantaardige producten

"Europa's honger naar plantaardige producten neemt toe, er is dus geen beter moment om aan te sluiten bij het Beyond Meat team." zegt Jorg Oostdam. "Ik ben enthousiast en kijk er naar uit om de visie en strategische richting te helpen uitzetten voor de langetermijngroei van Beyond Meat in Europa; nu we plantaardige producten toegankelijker maken, kunnen we het heerlijke, voedzame en duurzame plantaardige producten van het merk naar klanten en consumenten in de hele regio brengen."

Beyond Meat 

De wereldwijde vraag naar plantaardige producten neemt toe. Producent Beyond Meat wil hier op inspringen en heeft dankzij de productiecapaciteiten in Nederland de snelheid, schaal en efficiëntie waarmee de onderneming producten kan produceren en distribueren over heel Europa. In 2021 kondigde Beyond Meat Europese samenwerkingen aan met Starbucks, Pizza Hut en McDonald's , evenals belangrijke retail-uitbreidingen door heel Europa, waaronder de introductie van nieuwe de Beyond Meatballs in Nederland. De aanstelling van Oostdam is een teken van Beyond Meat's focus op de regio en het creëren van de infrastructuur die nodig is om de groeiende aanwezigheid van het bedrijf in Europa te ondersteunen.

Dit artikel verscheen eerder op: Vleesmagazine

Altijd op de hoogte blijven?