Jumbo Foodcoach helpt PSV met gezonde voeding

EVMI_Jumbo Foodcoach

PSV en Jumbo Supermarkten gaan een driejarige samenwerking met elkaar aan op het gebied van gezonde voeding. De Jumbo Foodcoach helpt de spelers en speelsters van PSV met lekkere en gezonde voeding. Met deze app kunnen de spelers maaltijden voor thuis bestellen, afgestemd op hun persoonlijke voorkeuren en trainingsschema. Ook kunnen zij een beroep doen op deskundig advies van een diëtist.

Jumbo Foodcoach

Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten, is trots op de samenwerking tussen PSV en Jumbo. “Sinds de start van het voetbalseizoen 2017-2018 is de Jumbo Foodcoach uitgebreid getest bij PSV. Terwijl de spelers waardevolle voedingsadviezen op maat kregen, deed Jumbo veel ervaring op met het vertalen van persoonlijke kenmerken naar het maken van bewuste en verantwoorde voedingskeuzes die passen bij het trainingsschema en de smaakvoorkeuren van elke speler”, vertelt hij. “Uiteindelijk willen we al onze klanten helpen bij het maken van een lekkere en verantwoorde keuze, waarbij gezonde voeding niet ten koste hoeft te gaan van smaak, beleving en de prijs.”

Op maat gemaakt voedingsadvies

Een gezond en evenwichtig voedingspatroon is cruciaal voor de prestaties van topsporters. Dat was aanleiding voor PSV om met Jumbo in zee te gaan, vertelt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV. “Wij zijn altijd op zoek naar verbetering, staan open voor innovatie en voeren een toonaangevend foodprogramma. Een topsportdieet vraagt om een op maat gesneden, individuele benadering. Een voetballer die een wedstrijd heeft gespeeld, moet een dag later iets anders eten dan een speler die niet in actie is gekomen. Ook na een krachttraining is het belangrijk erop te letten welke voeding je tot je neemt”, legt hij uit. “De Jumbo Foodcoach - integraal onderdeel van het medische programma van PSV - is hiervoor een perfect hulpmiddel. Met de spelers worden specifieke voorkeuren en ingrediënten voor bijpassende recepten in een boodschappenlijst omgezet. Het proces is volledig gedigitaliseerd en de boodschappen worden vervolgens thuisbezorgd of opgehaald bij een Jumbo winkel in de buurt. Zo wordt hoogwaardige voedingsexpertise gecombineerd met het gemak van de supermarkt om de hoek.”

Lees ook
Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.

Voedingsdeskundigen verdeeld over mogelijke invoering Nutri-Score

Voedingsdeskundigen verdeeld over mogelijke invoering Nutri-Score

Nieuwsuur besteedde in de uitzending van zaterdag 16 juli aandacht aan de Nutri-Score. Dit Europese voedingskeuzelogo is bedoeld om in een oogopslag te laten zien wat de voedingswaarde van een product is. Later dit jaar wordt het logo mogelijk verplicht in Europa.

Internationale studie: milieu-impact moet meer nadruk krijgen in voedingsrichtlijnen

Internationale studie: milieu-impact moet meer nadruk krijgen in voedingsrichtlijnen

Bij de beoordeling van nationale voedingsrichtlijnen moet ook gekeken worden naar de milieu-impact van voedselproductie, schrijft Wageningen University & Research naar aanleiding van een internationale studie. Aangepaste richtlijnen zouden volgens de studie in Nederland kunnen bijdragen aan een aanzienlijke daling van zowel het grondgebruik voor voedselproductie...