Jumbo Foodcoach helpt PSV met gezonde voeding

EVMI_Jumbo Foodcoach

PSV en Jumbo Supermarkten gaan een driejarige samenwerking met elkaar aan op het gebied van gezonde voeding. De Jumbo Foodcoach helpt de spelers en speelsters van PSV met lekkere en gezonde voeding. Met deze app kunnen de spelers maaltijden voor thuis bestellen, afgestemd op hun persoonlijke voorkeuren en trainingsschema. Ook kunnen zij een beroep doen op deskundig advies van een diëtist.

Jumbo Foodcoach

Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten, is trots op de samenwerking tussen PSV en Jumbo. “Sinds de start van het voetbalseizoen 2017-2018 is de Jumbo Foodcoach uitgebreid getest bij PSV. Terwijl de spelers waardevolle voedingsadviezen op maat kregen, deed Jumbo veel ervaring op met het vertalen van persoonlijke kenmerken naar het maken van bewuste en verantwoorde voedingskeuzes die passen bij het trainingsschema en de smaakvoorkeuren van elke speler”, vertelt hij. “Uiteindelijk willen we al onze klanten helpen bij het maken van een lekkere en verantwoorde keuze, waarbij gezonde voeding niet ten koste hoeft te gaan van smaak, beleving en de prijs.”

Op maat gemaakt voedingsadvies

Een gezond en evenwichtig voedingspatroon is cruciaal voor de prestaties van topsporters. Dat was aanleiding voor PSV om met Jumbo in zee te gaan, vertelt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV. “Wij zijn altijd op zoek naar verbetering, staan open voor innovatie en voeren een toonaangevend foodprogramma. Een topsportdieet vraagt om een op maat gesneden, individuele benadering. Een voetballer die een wedstrijd heeft gespeeld, moet een dag later iets anders eten dan een speler die niet in actie is gekomen. Ook na een krachttraining is het belangrijk erop te letten welke voeding je tot je neemt”, legt hij uit. “De Jumbo Foodcoach - integraal onderdeel van het medische programma van PSV - is hiervoor een perfect hulpmiddel. Met de spelers worden specifieke voorkeuren en ingrediënten voor bijpassende recepten in een boodschappenlijst omgezet. Het proces is volledig gedigitaliseerd en de boodschappen worden vervolgens thuisbezorgd of opgehaald bij een Jumbo winkel in de buurt. Zo wordt hoogwaardige voedingsexpertise gecombineerd met het gemak van de supermarkt om de hoek.”

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Ton van Veen volgt Frits van Eerd op als CEO van Jumbo

Ton van Veen volgt Frits van Eerd op als CEO van Jumbo

Ton van Veen is per 6 maart benoemd tot CEO van Jumbo. Voormalig CEO Frits van Eerd keert niet terug in de functie. Colette Cloosterman-van Eerd wordt president-commissaris. Zij volgt hiermee haar vader en grondlegger Karel van Eerd op, die december vorig jaar is overleden. Vanuit haar nieuwe rol werkt zij samen met de andere commissarissen en Van Veen...

Gouden Windei naar Jumbo

Gouden Windei naar Jumbo

Jumbo 'won' het Gouden Windei voor Jumbo Ice Tea Feel Immune, Inner Beauty en Good Energy. In de jaarlijkse verkiezing van Foodwatch bepaalden Nederlandse consumenten dat dit het meest misleidende voedselproduct van 2022 is.

Inspiratiesessie NAPV: Naar een gezonder voedselaanbod, ook out-of-home

Inspiratiesessie NAPV: Naar een gezonder voedselaanbod, ook out-of-home

Wat is nodig om het voedselaanbod voor consumptie buitenshuis te verbeteren en hoe kan de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) daaraan bijdragen? Tijdens de inspiratiesessie ‘NAPV voor out-of-home en kant-en-klaar’ op 28 november, boog een dertigtal praktijkdeskundigen zich samen met experts van het RIVM en het Voedingscentrum over dit vraagstuk....